Ce tipuri de „nuci” ar trebui sa consumi pentru a-ti imbunatati starea de sanatate?

0
216

Ai nevoie de o gustare sanatoasa ? Opteaza pentru „nuci”! Contin nutrienti esentiali, care reduc riscul a multor afectiuni cronice, atunci cand fac parte dintr-un regim alimentar sanatos si echilibrat.

Nuci braziliene

Bogate in Selenium, magneziu, Vitamina C si Vitamina E, cu un continut destul de mare de fibre si proteine.
Beneficiile pe care le aduc sanatatii:
-reduc nivelul colesterolului, stresul oxidativ si inflamatiile;
-intaresc sistemul imunitar;
-regleaza functia tiroidei si controleaza greutatea;
-sanatate cardiovasculara, datorita aminoacidului L-arginina, care face arterele mult mai flexibile si mai putin predispuse la formarea cheagurilor de sange;
-regleaza glicemia si protejeaza pielea impotriva factorilor de mediu, nociv.

Cateva nuci braziliene, la micul dejun, pot aduce avantaje majore sanatatii tale.

Nuci

Reprezinta o sursa extraordinara de Omega 3.
Beneficiile pe care le aduc sanatatii:
-imbunatatesc diferite conditii ale inimii: tensiune arteriala, circulatia sangelui, reduc inflamatiile;
-Contin Omega3, magneziu si Vitamina E, imbunatatind memoria si functia cognitiva. Au un rol important in dezvoltarea inteligentei, combaterea oboselii mentale si a depresiei.

Migdale

Contin foarte multi nutrienti, reducand colesterolul „rau” (LDL), ajura la pierderea in greutate, scade nivelul zaharului in sange, in cazul diabeticilor.
Fiind bogate in Vitamina E, contribuie la imbunatatirea aspectului pielii, parului si unghiilor. Contin si o cantitate mare de calciu, ajutand la mentinerea sanatatii oaselor.
Aportul de fier ajuta la productia si cresterea numarului de celule rosii din sange. Previn anemia.

Alune de padure

Alunele de padure, extrem de hranitoare, scad nivelul colesterolului si al trigliceridelor si cresc nivelul de vitamina E, in sange.
Stimuleaza functia creierului si ajuta la prevenirea bolilor degenerative ale creierului, la varsta a treia.

Nucile Pecan

Si nucile Pecan, scad nivelul colesterolului si imbunatatesc profilele antioxidante din sange.
Bogate in proteine, fibre, vitamine ( precum E, B1, B2, B5, B6, B9, E), minerale ( mangan, magnesiu, cupru, zinc, fosfor, potasiu), acizi grasi, previn bolile cardiovasculare, prin scaderea colesterolului, a trigliceridelor, si presiunii arteriale.
Nucile Pecan contin cea mai bogata sursa de flavonoizi, dintre toate speciile de nuci.
Imbunatatesc digestia si au rol antiinflamator

Arahidele

Reduc factorii de risc pentru afectiuni ale inimii si pentru diabet.
-Sustin cresterea si dezvoltarea sanatoasa a corpului
-Imbunatatesc memoria;
-Protejeaza pielea;
-Ajuta la combaterea bolilor de inima, a virusilor si a tulburarilor nervoase ( resveratrolul, prezent in arahide, previne bolile de inima sau virale precum si infectiile).

Nucile de macadamia

Foarte bogate in grasimi monosaturate, reduc riscurile pentru afectiuni ale inimii si nivelul colesterolului.
Ajuta si la controlul greutatii, fiind bogate in fibre, imbunatatind procesul digestiv.

Castane

Bogate in potasiu, ajuta la reglarea tensiunii arteriale, cu efect antioxidant si amelioreaza afectiuni respiratorii.
Cu un continut ridicat, de mangan, care functioneaza ca un antioxidant, elimina radicalii liberi si reduc riscul de cancer.
De asemenea, manganul ajuta si la prevenirea formarii cheagurilor.
Datorita continutului de cupru, castanele ajuta si la intarirea oaselor.
In componenta acestora intra si saponinele, care ajuta la mentinerea elasticitatii venelor.

Fistic

Bogat in fibre, creste colesterolul „bun” (HDL), sustine tensiunea arteriala.
Are un rol important in ceea ce priveste sanatatea cardiovasculara, pentru vasele sangvine, impiedicand depunerile pe peretii acestora.
Sustine greutatea corporala: circumferinta a taliei mai mica, indice mai mic al masei corporale, diminuarea riscurilor legate de sindromul metabolic.
Combate anemia, prin aportul de fier, daca este consumat zilnic.
Reduce riscul de fracturi si osteoporoza, prin continutul de minerale, magneziu, fosfor si calciu.

Nuci Caju

Reduc tensiunea arteriala si au un excelent rol antioxidant.
Fortifica musculatura datorita continutului de magneziu.
Protejeaza sanatatea sistemului nervos, prin aportul considerabil al complexului de vitamine B.
Nucile caju contin si un aminoacid, numit triptofan, pe care creierul il transforma in serotonina, care te ajuta sa te relaxezi si sa ai un somn mai odihnitor.

Alec_Stocks_RO

Leave a Reply