Daca iti place sa te bucuri, din cand in cand, de lectura unei carti in limba engleza, care are si un continut de calitate, legat de leadership adevarat si succes in afaceri, atunci il vei iubi pe Patrick Lencioni si cartile sale.

Cine este Patrick Lencioni?

Patrick Lencioni este fondator şi preşedinte al companiei The Table Group, Inc., o firmă de consultanţă înfiinţată în 1997 în domeniul managementului şi axată, în principal, pe rezolvarea problemelor de muncă în echipă, leadership şi sănătate organizaţională. Este considerat „un model definitoriu pentru următoarea generaţie de teoreticieni ai afacerilor“.

În calitate de consultant şi orator marcant, Lencioni a lucrat cu mii de oameni cu funcţii executive în cadrul unor organizaţii din diferite domenii: tehnologie de vârf, universităţi, companii din topul Fortune 500 sau organizaţii nonprofit. Printre clienţii săi, se numără Southwest Airlines, Sam’s Club, AT&T, Bechtel, Cisco, Mitsubishi, Sprint, Microsoft, New York Life, Allstate, Visa şi FedEx.

Înainte de a fonda The Table Group, a lucrat la firma de consultanţă în management Bain & Company, dar şi la Oracle Corporation şi Sybase, unde a fost vicepreşedinte cu atribuţii legate de dezvoltarea organiza­ţională. De ase­menea, a făcut parte şi din Consiliul Director Naţional pentru Make-a-Wish Foundation of America, între 2000 şi 2003.

Pasiunea lui Patrick Lencioni pentru organizaţii şi echipe se reflectă în cărţi (şase titluri, dintre care cinci devenite bestseller), articole publicate în presă, conferinţe, seminarii şi activitatea de consultanţă. Cinci disfuncţii ale muncii în echipă se află de multă vreme pe listele de bestselleruri publicate de New York Times, BusinessWeek, Wall Street Journal şi USA Today. Patrick Lencioni a fost citat de numeroase publicaţii de prestigiu (Fast Company, Inc. Magazine, USA Today, Entrepreneur şi Harvard Business Review).

Dupa ce a publicat, o carte extraordinara, devenita, best-seller : Cele 5 tentatii ale unui CEO, Patrick Lencioni ofera, cititorilor sai, o noua creatie despre leadership, la fel de utila si plina de invataminte: Cele 4 obsesii ale unui lider extraordinar. De aceasta data, Lencioni se concentreaza pe rolul crucial al leader-ului, in constructia unei organizatii sanatoase- un element esential al oricarei afaceri, pentru un succes sustenabil, pe termen lung. In aceasta directie, Lencioni ofera 4 sfaturi cheie, ce pot fi urmate pentru a-ti atinge scopul.

Am facut o selectie de cateva citate care mi-au placut:

„If everything is important, then nothing is.”

„All successful organizations share two qualities: they are smart, and they are healthy. An organization demonstrates that is smart by developing intelligent strategies, marketing plans, product features, and financial models that lead to competitive advantage over rivals.”

„No one but the head of the organization can make it healthy.”

„Organizational health is often neglected because it involves facing realities of human behavior that even the most committed executive is tempted to avoid. It requires levels of discipline and courage that only a truly extraordinary executive is willing to embrace.”

„Every other Monday morning he spent two full hours with the new hires, welcoming them to the company and orienting them to the Telegraph way of life. He spent another couple of hours with the current employees, listening to their ideas and concerns.”

„If you think about the achievements we’ve made over the years, you can trace their roots back to one place and one time: this annual session. So, let’s work hard, engage one another, and find a way to suck every bit of productivity out of the next days. And if we can, let’s have a little fun too.”

„Build and maintain a cohesive leadership team.”

„Culture lives in the way things get done.”

„It was his appreciation for simplicity and discipline that made him an extraordinary executive.”

„When an executive decides not to confront a peer about a potential disagreement, he or she is dooming employees to waste time, money and emotional energy dealing with unresolvable issues. This causes the best employees to start looking for jobs in less dysfunctional organizations, and it creates an environment of disillusionment, distrust and exhaustion for those who stay.”

„One of the best ways to recognize a cohesive team is the nature of its meetings. Passionate. Intense. Exhausting. Never boring.”

„Cohesive teams fight. But they fight about issues, not personalities. Most important, when they are done fighting, they have an amazing capacity to move on to the next issue, with no risidual feelings.”

Poti comanda The Four Obsessions of an EXTRAORDINARY EXECUTIVE de la urmatoarele librarii online:

carturesti.ro

elefant.ro

emag.ro

okian.ro

books-express.ro

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.