Niciun job nu seamănă unul cu altul. Vorbim despre slujbe cu titulaturi asemănătoare, însă abilitățile și cunoștințele pe care trebuie să le aibă candidații sunt diferite în funcție de compania și domeniul în care lucrează.

Pe fondul unui deficit de forță de muncă istoric cu care patronii din România se confruntă de câțiva ani, vânătoarea de specialiști foarte buni în ceee ce fac se dovedește a fi dificilă și costisitoare pentru angajatori. Site-urile de recrutare abundă de mii de anunțuri de angajare, iar salariile nu sunt deloc de neglijat.

Recuperarea economică masivă de după criza din urmă cu 10 ani a dus la o lipsă acută a acestor specialiști din piața, în toate domeniile de activitate. Specialiștii din aproape toate domeniile sunt vânați pe piața muncii, iar dintre aceștia se remarcă și agenții și consultanții de vânzări.

Fie că vorbim despre industria auto, fie că vorbim de cea farma, fonduri de investiții și de pensii sau despre imobiliare, agenții și consultanții de vânzări sunt oamenii care fac diferența atunci când vorbim despre succesul companiilor într-o piață marcată de o concurență acerbă. Iar, potrivit statisticilor OLX, această categorie de angajați este printre cele mai căutate de companiile din toate domeniile de activitate.

Și niciun job nu seamănă cu altul. Să luăm drept exemplu un agent de vânzări din industria financiară și unul în industria auto. Primul vinde pachete financiare de investitii, asigurări sau pensii private, cel de-al doilea vinde mașini.

Este adevărat că în ambele cazuri este nevoie de cunoștințe generale de marketing și de promovare a produselor, însă nu poți să fii un vânzător foarte bun dacă nu ai cunoștințe în domeniul în care lucrezi și nu cunoști produsele pe care încerci să-i convingi pe clienți să le cumpere.

Tocmai de aceea, unele joburi de pe site-urile de recrutare sunt prezentate ca fiind pentru consultanți de vânzări, adică cei care au această meserie fac ceva mai mult decât vânzarea produsului. Trebuie să-l cunoască și să dea detalii despre el în cele mai mici amănunte, fie că vorbim despre o mașină, un pachet financiar de economisire, un apartament sau medicament proaspăt lansat pe piață.

În anunțurile de angajare, companiile cer de la viitorii lor agenți de vânzări să fie persoane cu abilități de comunicare, sa fie energice, cu inițiativă, optimiste și flexibile. Dar pe lângă aceste calitați generale, fiecare job vine cu particularitățile sale, în funcție de domeniul de activitate.

Angajatorii oferă, în general, un venit atractiv format din comisioane și bonusuri de performanță, traininguri de dezvoltare personală și sprijin permanent pentru realizarea obiectivelor. Potrivit unui sondaj OLX în rândul angajaților, salariile celor care lucrează în domeniul vânzărilor pornesc de la 1.500-2.000 de lei și pot depăși 3.000-3.500 lei, plus bonusuri, veniturile variind din nou în funcție de domeniul de activitate și de puterea financiară a angajatorului.

Așadar, fiecare job vine cu particularitățile sale, iar cei interesați de un loc de muncă în domeniul vânzărilor trebuie să ia legătura cu angajatorul, pentru a afla toate detaliile de interes pentru ei. Atmosferă, echipă, specificul jobului, cultura organizațională a companiei, sunt aspect care contează la fel de mult ca salariul și care pot face diferența între jouri și angajatori.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.