1. Constientizarea existentei conflictului

Primul pas in rezolvarea oricarei probleme este sa admiti ca exista o problema. Cu cat eviti sa accepti conflictul, ascunzandu-ti capul in nisip, cu atat acesta se va inrautati.
Priveste situatia in mod obiectiv. Fii deschis si onest cu tine insuti si accepta in ce mod ai contribuit la crearea conflictului. Analizeaza toate unghiurile posibile, nu doar prin prisma ta, ci si prin prisma celorlalti. Incearca sa vezi cum poti ajuta la rezolvarea acestuia.

2. Deschide comunicarea

Din moment ce ai acceptat ideea ca exista un conflict, flutura steagul alb si deschide comunicarea. Organizeaza o intalnire pentru dezbaterea situatiei create. Este necesar sa predomine sentimentul de colaborare. Cu totii lucrati impreuna avand acelasi scop, si undeva pe acest traseu este firesc sa existe diferente de opinii. Spiritul de echipa trebuie sa predomine, incat fiecare sa aiba un cuvant de spus.

3. Concentreaza-te pe problema, nu pe interlocutor

Nu lua lucrurile personal. Este foarte usor sa interpretezi ca cineva iti face tie ceva. Mentine-ti atentia pe problema si pe rezolvarea acesteia, nu pe interlocutor. Cauta modalitati de a lucra impreuna si de a ajunge impreuna la o solutie confortabila tuturor.

4. Ramai obiectiv

Dezbaterea trebuie sa priveasca situatia concreta, fara a te pierde in detalii generaliste. Generalizarea va ingreuna procesul si poate aduce la suprafata alte frustrari. Concentreaza-te pe situatia concreta si pe depistarea cauzei, pentru ca ulterior sa gasiti impreuna, solutia.

5. Intalnire face to face

Este dificil sa rezolvi un conflict folosind comunicarea virtuala. Un email trimis nu va reusi sa transmita ceea ce se poate transmite in cadrul unei intrevederi. Un email care va fi citit in cadrul unei avalanse de alte emailuri si telefoane, cu greu va reusi sa aiba vreun impact asupra celorlalti.

Este nevoie de o comunicare eficienta, fara alte distrageri de atentie.

6. Concentreaza-te pe lucrurile importante

Este foarte usor sa te legi de orice lucru nesemnificativ efectuat de un membru al echipei. Intotdeauna va exista o maniera gresita in felul in care oamenii fac acelasi lucru.
Poti deveni frustrat de anumite lucruri care par inefieciente la jobul tau, precum alti colegi, din alte departamente, dar uneori este lipsit de sens sa incerci sa rezolvi un conflict care nu prea exista, sau care poate isi are cauza in procedurile pe care fiecare angajat trebuie sa la urmeze. Unele proceduri pot parea ca iti ingreuneaza munca, dar privit in ansamblu sa fie cea mai eficienta modalitate.

7. Ia o decizie si aplic-o

Dupa ce ai discutat cu echipa despre conflictul in cauza, ia o decizie despre cum vei gestiona situatia si fa un plan de actiune, pe care-l pui in aplicare.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.