Optimizeaza performanta creierului, prin alimentatie

0
460

Cand vine vorba despre alimentatie, multi oameni cauta topul alimentelor care ii pot ajuta sa-si reincarce cu energie, creierul, pentru a-i ajuta sa se concentreze mai bine, sa aiba mai multa claritate in gandire.

Am facut o lista cu cateva alimente care ajuta la sanatatea creierului tau:

1. Somon

Datorita numeroaselor beneficii pe care le poate aduce creierului si sanatatii, in general, somonul poate fi considerat un combustibil esential. Consumat cu regularitate poate ajuta in cazurile de dificultate la concentrare, schimbari de dispozitii, iritabilitate, oboseala sau insomnii.

Acizii grasi continuti de somon iti mentin creierul tanar. Acestia sunt responsabili de functionarea corecta a creierului. Au rol neuroprotector si favorizeaza dezvoltarea celulelor nervoase, ajutand la procesul cognitiv.

2. Afinele

Afinele sunt in topul listei fructelor care te ajuta sa maximizezi performanta creierului tau.
Au un continut ridicat de antioxidanti care protejeaza creierul de efectele nocive ale stresului si ale imbatranirii. De asemenea, antioxidantii reduc inflamatiile, ceea ce permite creierului sa mentina nivele optime de energie.

Studiile au demonstrat ca, includerea afinelor in alimentatie, in mod regulat, au imbunatatit nu doar sanatatea creierului, ci si performanta acestuia, conducand la o memorie mai buna.
Sunt gustoase si cu un continut redus de calorii, dar bogat in vitamine, precum vitamina C, K etc.

3.Turmeric

S-a demonstrat ca turmericul este un condiment minune cand vine vorba despre efectele sale asupra creierului nostru.

Are efecte anti-inflamatorii, antioxidant, antiviral, antibacterian, antifungic si anti-cancer.

Turmericul determina cresterea a doi neurotransmitatori foarte importanti: serotonina si dopamina, ambii foarte importanti pentru starea noastra de fericire, de motivatie si placere.

Deloc de neglijat este aportul in combaterea starilor depresive. In cadrul anumitor cercetari s-a stabilit ca are acelasi efect, in depresie, precum medicamentele care se prescriu pentru aceasta tulburare.

4. Cafeaua

Cafeaua este un elixir de energie minunat, de care se bucura o multime de oameni, in fiecare dimineata. O consumam pentru a ne lua doza de cofeina care este un stimulent neurologic natural, care nu doar ca ne energizeaza, dar ne ajuta in cazul deficitului de atentie, creste puterea de concentrare.

Antioxidantii din cafea au rol neuroprotectiv, protejand creierul impotriva stresului.

Cofeaua de asemenea:

  • Imbunatateste puterea de concentrare
  • Ajuta in afectiuni neurodegenerative, precum Parkinson
  • Reduce riscul de depresie
  • Imbunatateste memoria

5. Broccoli

Broccoli ar putea ocupa locul 1, daca s-ar face un top al alimentelor detestate de copii 🙂
Este insa, o sursa bogata de nutrienti, vitamina K si acid folic. Vitamina K joaca un rol foarte important in protectia celulelor creierului, iar acidul folic, in detoxifierea si reducerea inflamatiilor creierului.

6. Nuci

Nucile sunt bogate in omega 3 DHA. DHA este extrem de important pentru un creier sanatos.

De asemenea, contin cantitati importante de antioxidanti, acid folic, magneziu, potasiu si fosfor, care ajuta la reducerea inflamatiilor.

Melatonina din nuci, este importanta pentru reglarea somnului. Daca ai un nivel scazut de melatonina, poti intampina probleme in obtinerea unui somn odihnitor, ceea ce in timp va afecta performanta creierului tau.

7. Oua

Consumul regulat de oua joaca un rol foarte important in ceea ce priveste schimbarile de dispozitie, memoria si inteligenta, va imbunatati starile de oboseala, dificultate la concentrare, etc.

9. Ciocolata amara

Ciocolata creste nivelul endorfinelor, astfel incat, nu vei fi doar mai fericit, dupa cateva patratele de ciocolata, dar si memoria ta va fi imbunatatita, atentia, concentrarea, timpii de reactie etc.

Ciocolata amara are un continut ridicat de magneziu, care te va ajuta sa te calmezi si sa te relaxezi, si un continut deloc de neglijat de antioxidanti.

Concluzie

Creierul este un organ al corpului uman, extrem de important, care consuma foarte multa energie, aprox. 20% din energia totala a corpului.
Pentru a mentine creierul sanatos, acesta trebuie alimentat cu nutrientii de care are nevoie pentru a fi performant si pentru a face fata efectelor negative ale stresului.

Alec_Stocks_RO

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.