Un concurs de soluţii pentru digitalizare a fost lansat de Consiliul Judeţean Cluj, care se pregăteşte să devină primul judeţ smart din România. Depunerea documentelor şi plata taxelor se vor face printr-un sistem informatic.
Proiectul „Smart Territory” este finanţat din fonduri europene iar beneficiarul final este fiecare cetăţean care intră în contact cu Consiliul Judeţean Cluj.
Acesta asigură un proces rapid în domeniul autorizării lucrărilor de construire, se digitalizează întregul proces de depunere a documentelor necesare obţinerii autorizaţiei de construire şi toate procedurile de verificare, redactare şi urmărire a actelor realizate de către funcţionarii din administraţie.
Preşedintele CJ Cluj, Alin Tişe, spune că operaţiunile de depunere a documentelor, de urmărire a parcursului cererii, plata taxelor şi alte funcţiuni se vor face rapid, electronic, de oriunde.
„Uitaţi de cozi la ghişee şi pierdut zile pe holurile instituţiilor. Această debirocratizare nu se rezumă numai la faza de depunere a unor acte ci se extinde la procesarea, verificarea, redactarea şi urmărirea actelor emise de administraţie. Asta înseamnă că cetăţenii nu vor mai umbla după ştampile şi semnături pe tot felul de acte, nu vor mai trebui să umble de la o autoritate la alta”, a explicat Tişe.
Concursul de soluţii urmăreşte cumpărarea unor servicii de dezvoltare, implementare şi mentenanţă a unui sistem informatic integrat modern şi inovator în cadrul proiectului din fonduri europene.
Câştigătorul concursului, care va obţine şi contractul de servicii a cărui valoare totală estimată este de 2,9 milioane de lei fără TVA, va trebui să creeze trei aplicaţii informatice intuitive.
Acestea sunt Atlasul Teritorial, Ghişeul Unic şi Digitalizarea Arhivei şi vor trebui să aibă o grafică unitară, o arhitectură actuală şi funcţionalităţi interconectate şi interoperabile.