404 Not Found


nginx
{"id":1325,"date":"2020-01-28T17:24:13","date_gmt":"2020-01-28T17:24:13","guid":{"rendered":"http:\/\/www.pauzalabirou.ro\/?p=1325"},"modified":"2020-01-28T17:24:16","modified_gmt":"2020-01-28T17:24:16","slug":"valoreaza-tesla-cu-adevarat-100-miliarde-de-dolari","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.pauzalabirou.ro\/2020\/01\/28\/valoreaza-tesla-cu-adevarat-100-miliarde-de-dolari\/","title":{"rendered":"Valoreaz\u0103 Tesla cu adev\u0103rat 100 miliarde de dolari?"},"content":{"rendered":"

\u00centr-o lume a companiilor cu valori ce ating trilioane, o capitalizare \u201ede doar\u201d 100 de miliarde de dolari nu ar trebui s\u0103 impresioneze, cu at\u00e2t mai pu\u021bin s\u0103 uimeasc\u0103 investitorii. Totu\u0219i, dac\u0103 astfel ob\u021bii a doua cea mai valoroas\u0103 companie auto din lume, \u00een timp ce produce de 25 de ori mai pu\u021bine vehicule dec\u00e2t produc\u0103torul de pe pozi\u021bia a treia din list\u0103, atrage aten\u021bia.<\/p>\n

\n

Puteti investi in actiunile TSLA<\/strong><\/a> utilizand aceasta platforma: https:\/\/bit.ly\/2KMFwZS<\/a><\/h3>\n<\/blockquote>\n

Dac\u0103 ad\u0103ug\u0103m \u0219i cre\u0219terea exploziv\u0103 a pre\u021burilor ac\u021biunilor TESLA<\/strong><\/a> observ\u0103m de ce raportul financiar trimestrial care va fi publicat \u00een aceast\u0103 s\u0103pt\u0103m\u00e2n\u0103 este a\u0219teptat cu ner\u0103bdare. Mul\u021bi investitori consider\u0103 compania un exemplu de entuziasm exagerat, consider\u00e2nd-o un semnal pentru pia\u021ba larg\u0103.<\/p>\n

Valoreaz\u0103 Tesla mai mult de 100 miliarde de dolari ?!<\/u><\/strong><\/a><\/p>\n

Tesla<\/strong> era deja evaluat\u0103 la 60 miliarde de dolari \u00een 2017, dar \u00eenceputul anului 2019 a adus o corec\u021bie accentuat\u0103. De atunci Tesla<\/strong><\/a> (TSLA.US) a dep\u0103\u0219it rapid evalu\u0103rile produc\u0103torilor auto tradi\u021bionali precum BMW (BMW.DE), Daimler (DAI.DE) \u0219i VW (VOW1.DE), \u00een ciuda v\u00e2nz\u0103rii unei frac\u021biuni din volumele lor.<\/p>\n

Astfel, investitorii sunt surprin\u0219i de dou\u0103 aspecte: o evaluare absolut\u0103 (compara\u021bie multipl\u0103) \u0219i ritmul recent al c\u00e2\u0219tigurilor. Vom \u00eencepe cu primul argument.<\/p>\n

\"\"<\/p>\n

Evaluarea Tesla<\/a> este legat\u0103 de viitor. \u00cen prezent, compania produce doar o frac\u021biune din volumele celor mai mari produc\u0103tori auto. Sursa: XTB Research<\/strong><\/em><\/p>\n

Este evident c\u0103, din punct de vedere static, ac\u021biunile Tesla<\/strong><\/a> sunt scumpe. Comparativ cu al\u021bi produc\u0103tori auto majori, Tesla este singura care nu a avut profit \u00een ultimele patru trimestre raportate. Pie\u021bele se a\u0219teapt\u0103 ca acest lucru s\u0103 se schimbe, dar chiar \u0219i atunci, indicatorul P\/E ar fi aproape de 85, comparativ cu 12 pentru Toyota \u0219i cu 6 pentru VW.<\/p>\n

C\u00e2\u0219tigurile sunt volatile \u0219i predispuse la trucuri contabile, astfel \u00eenc\u00e2t de multe ori raportul pre\u021b-v\u00e2nz\u0103ri este mai fiabil. Tesla<\/strong><\/a> prezint\u0103 un nivel de 4,2, ceea ce \u00eenseamn\u0103 c\u0103 investitorii pl\u0103tesc 4,2 USD pentru fiecare dolar primit.<\/p>\n

Din nou, compar\u00e2nd rezultatele observ\u0103m niveluri cuprinse \u00eentre 0,27 pentru Daimler \u0219i 0,83 pentru Toyota. Exist\u0103 o excep\u021bie – Ferrari care prezint\u0103 multiplii P\/E \u0219i P\/S de 39,5 \u0219i, respectiv 7,7. \u00cens\u0103, evident, aceasta este o companie extrem de diferit\u0103, a c\u0103rei activitate este foarte diversificat\u0103, \u0219i care prezint\u0103 un ROE de neegalat (55%). Tesla<\/strong><\/a> rivalizeaz\u0103 cu companii precum BMW, Daimler sau Porsche.<\/p>\n

Conform numerelor, ar trebui s\u0103 fie de aproximativ 10 ori mai mare din punct de vedere al v\u00e2nz\u0103rilor. Cu toate acestea, cump\u0103r\u0103torii sus\u021bin c\u0103 Tesla nu ar trebui privit\u0103 doar ca un produc\u0103tor auto, ci o companie tehnologic\u0103 datorit\u0103 diviziunilor sale de energie \u0219i de conducere autonom\u0103. De\u0219i acest lucru este adev\u0103rat, aceste divizii ale companiei sunt \u0219i mai greu de valorificat.<\/p>\n

Contribu\u021biile lor reprezint\u0103 aproximativ 20% din veniturile totale, a\u0219a c\u0103 am putea spune c\u0103 sectorul auto ar trebui s\u0103 fie de aproximativ 8 ori mai mare pentru a respecta valorile. Desigur, exist\u0103 multe variabile care ar trebui s\u0103 fie luate \u00een considerare – orizontul de timp, cre\u0219terea concuren\u021bilor, modific\u0103rile de reglementare, concuren\u021ba din surse alternative de energie sau chiar pre\u021burile petrolului.<\/p>\n

\n

Puteti investi in actiunile TSLA<\/strong><\/a> utilizand aceasta platforma: https:\/\/bit.ly\/2KMFwZS<\/a><\/h3>\n<\/blockquote>\n

Evalu\u0103rile standard ale DCF (fluxurilor de numerar actualizate) se realizeaz\u0103 de obicei pe un orizont de timp de 5 ani. Astfel, dac\u0103 simplific\u0103m realitatea, ne-am putea \u00eentreba: ar putea veniturile Tesla<\/strong><\/a> s\u0103 creasc\u0103 de 8 ori \u00een urm\u0103torii 5 ani?<\/p>\n

Va adera lumea la energia electric\u0103?<\/strong><\/u><\/p>\n

Promovarea unei atitudini ecologice este evident\u0103 \u0219i este unul dintre factorii care determin\u0103 cererea de vehicule electrice (EV). Pe de o parte, societ\u0103\u021bile devin mai con\u0219tiente de poluare \u0219i de \u00eenc\u0103lzirea global\u0103, iar \u00een multe cercuri, fiind eco este o mod\u0103. Pe de alt\u0103 parte, cei care nu sunt convin\u0219i pot avea prea pu\u021bin de ales, deoarece unele ora\u0219e pun limite severe poluatorilor, iar produc\u0103torii auto din UE trebuie s\u0103 pl\u0103teasc\u0103 taxe pentru emisiile de carbon. Dar c\u00e2t de mare va fi aceast\u0103 pia\u021b\u0103?<\/p>\n

Raportul Deloitte estimeaz\u0103 la 12 milioane de unit\u0103\u021bi \u00een 2025. \u00cen scenariul optimist al prognozelor. Pe de alt\u0103 parte, Bloomberg previzioneaz\u0103 doar u\u0219or peste 8 milioane. IHS consider\u0103 cota de pia\u021b\u0103 a ma\u0219inilor electrice va atinge 10,2%. Dac\u0103 presupunem c\u0103 v\u00e2nz\u0103rile globale de autoturisme vor cre\u0219te cu 2% anual p\u00e2n\u0103 \u00een 2025, asta ar duce la v\u00e2nz\u0103ri de 9,35 milioane.<\/p>\n

Tesla<\/strong><\/a> a avut aproximativ 16% din cota de pia\u021b\u0103 a ma\u0219inilor electrice la nivel global, \u00een termeni de unit\u0103\u021bi. Dac\u0103 aceast\u0103 cot\u0103 ar r\u0103m\u00e2ne neschimbat\u0103, ar putea vinde aproximativ 1,5 milioane de autoturisme \u00een 2025 sau de 4 ori mai mult dec\u00e2t \u00een \u200b\u200b2019. Asta ar presupune c\u0103 Tesla trebuie s\u0103 \u00ee\u0219i dubleze cota de pia\u021b\u0103 p\u00e2n\u0103 \u00een 2025.<\/p>\n

C\u00e2t de mult se va adapta Tesla<\/a>?<\/strong><\/u><\/p>\n

Unul dintre motivele care stau la baza num\u0103rului relativ sc\u0103zut de v\u00e2nz\u0103ri de ma\u0219ini Tesla<\/strong><\/a> sunt limit\u0103rile de produc\u021bie. Tocmai acesta este motivul pentru care Tesla<\/strong><\/a> a deschis fabrica \u00een China \u0219i planific\u0103 o nou\u0103 facilitate \u00een Germania. Acest lucru ar trebui, de asemenea, s\u0103 \u00eei ofere un grad mai ridicat de rezisten\u021b\u0103 \u00een fa\u021ba tensiunilor comerciale.<\/p>\n

Totu\u0219i, chiar \u0219i dup\u0103 deschiderea noilor fabrici, este posibil ca firma s\u0103 nu poat\u0103 produce mai mult de 1,3 – 1,5 milioane de ma\u0219ini \u00een 2025 \u0219i, dac\u0103 \u021binem cont de nivelul de \u00eendatorare, o extindere mai rapid\u0103 ar putea fi imposibil\u0103. Prin urmare, din perspectiva capacit\u0103\u021bii de produc\u021bie, men\u021binerea cotei de pia\u021b\u0103 va fi dificil\u0103.<\/p>\n

\"\"<\/p>\n

Ac\u021biunile Tesla au avansat \u00eentr-un ritm remarcabil \u00een ultimele 8 luni. Sursa: xStation5<\/strong><\/em><\/p>\n

Va r\u0103spunde competi\u021bia?<\/strong><\/u><\/p>\n

Produc\u0103torii auto tradi\u021bionali par s\u0103 fi p\u0103truns mai t\u00e2rziu \u00een sectorul de automobile electrice, dar vor \u00eencerca s\u0103 recupereze teren. Grupul Volkwagen inten\u021bioneaz\u0103 s\u0103 v\u00e2nd\u0103 1,5 milioane de ma\u0219ini electrice p\u00e2n\u0103 \u00een 2025, GM vizeaz\u0103 1 milion p\u00e2n\u0103 \u00een 2026, iar BMW, Hyundai \u0219i Toyota cel pu\u021bin 0,5 milioane fiecare, \u00een timp ce Toyota inten\u021bioneaz\u0103 s\u0103 se concentreze pe ramura hibrid.<\/p>\n

Acest lucru subliniaz\u0103 dou\u0103 lucruri: produc\u0103torii auto vor lupta pentru cota de pia\u021b\u0103, dar \u0219i tehnologiile alternative ar putea dob\u00e2ndi trac\u021biune. \u00cen momentul de fa\u021b\u0103, se pare c\u0103 ma\u0219inile cu hidrogen sau celule cu combustibil sunt mai mult o poveste, iar ma\u0219inile electrice par calea sigur\u0103, dar tehnologiile se dezvolt\u0103 rapid.<\/p>\n

\n

Puteti investi in actiunile TSLA<\/strong><\/a> utilizand aceasta platforma: https:\/\/bit.ly\/2KMFwZS<\/a><\/h3>\n<\/blockquote>\n

Perspectiva asupra raportului trimestrial<\/strong><\/u><\/p>\n

De\u0219i trebuie s\u0103 privim c\u0103tre 2025 pentru a putea analiza evaluarea pie\u021bei, r\u0103spunsul pre\u021burilor pe termen scurt va depinde de raportul trimestrial, care va fi publicat miercuri, dup\u0103 \u00eenchiderea sesiunii din SUA. Dup\u0103 ce a raportat un profit surprinz\u0103tor de 143 milioane dolari \u00een Q3 2019 (un EPS de 0,8 USD), se a\u0219teapt\u0103 o u\u0219oar\u0103 reducere p\u00e2n\u0103 la 125,6 milioane USD (un EPS de 0,71 USD), cu venituri de 7,05 miliarde USD (\u00een sc\u0103dere cu 7,6% YoY).<\/p>\n

Dup\u0103 cum \u0219tim deja, livr\u0103rile de ma\u0219ini au atins maximul istoric \u00een Q4, astfel \u00eenc\u00e2t veniturile previzionate sunt u\u0219or prudente. Totu\u0219i, nivelul EPS estimat ridic\u0103 semne de \u00eentrebare din cel pu\u021bin 2 motive. \u00cen primul r\u00e2nd, profitul din Q3 s-a datorat \u00een mare parte \u00eembun\u0103t\u0103\u021birii raportului cost-v\u00e2nz\u0103ri pe care Tesla l-a atribuit unei eficien\u021be mai mari.<\/p>\n

S-a men\u021binut acest aspect \u00een ultimul trimestru? Sau se va repeta scenariul din Q4 20188 \u0219i va avea loc o cre\u0219tere? Surprize \u0219i mai mari pot rezulta dintr-o posibil\u0103 pierdere non-opera\u021bional\u0103. \u00cen Q3, Tesla<\/strong><\/a> a \u00eenregistrat un c\u00e2\u0219tig aferent FX de 92 de milioane de dolari, care ar putea fi corelat cu pasivele \u00een CNY. \u00centruc\u00e2t moneda chinez\u0103 s-a apreciat \u00een ultimul trimestru, ar putea fi un factor de risc.<\/p>\n

\"\"<\/p>\n

Profitul net surprinz\u0103tor din al treilea trimestru a fost rezultatul cre\u0219terii eficien\u021bei costurilor, dar \u0219i a unui venit non-opera\u021bional semnificativ, care ar putea fi un eveniment singular. Sursa: Tesla<\/strong><\/em><\/p>\n

Observa\u021bii finale<\/strong><\/u><\/p>\n

Dezbaterea privind evaluarea Tesla<\/strong><\/a> nu va disp\u0103rea cur\u00e2nd. Analiz\u00e2nd doar produc\u021bia de ma\u0219ini \u0219i perspectivele de v\u00e2nzare, este greu de sus\u021binut c\u0103 firma se va apropia de evalu\u0103rile sectorului p\u00e2n\u0103 \u00een 2025. Totu\u0219i, Tesla este o companie vizionar\u0103 \u0219i cu at\u00e2t de multe variabile incerte poate atrage investitori at\u00e2ta timp c\u00e2t \u00eei convinge de punctele forte ale companiei.<\/p>\n

\n

Puteti investi in actiunile TSLA<\/strong><\/a> utilizand aceasta platforma: https:\/\/bit.ly\/2KMFwZS<\/a><\/h3>\n<\/blockquote>\n

Acest material nu este emis pentru a influenta deciziile de tranzac\u021bionare ale niciunei persoane. Informa\u021biile cuprinse \u00een cadrul acestui material nu sunt prezentate pentru a fi aplicate, copiate sau testate \u00een cadrul tranzac\u021biilor dumneavoastr\u0103. Informa\u021biile cuprinse \u00een cadrul acestui material sunt emise \u00een baza experien\u021bei proprii a emitentului \u0219i nu reprezint\u0103 o recomandare individual\u0103, nu vizeaz\u0103 atingerea anumitor obiective, randamente financiare \u0219i nu se adreseaz\u0103 nevoilor niciunei persoane anume care ar primi-o.<\/p>\n

Premisele acestui material nu au \u00een vedere situa\u021bia \u0219i persoana dumneavoastr\u0103 deci nu recomand\u0103m utilizarea acestor informa\u021bii sub orice form\u0103. Utilizarea informa\u021biilor cuprinse \u00een cadrul acestui material \u00een orice modalitate se face pe propria dumneavoastr\u0103 r\u0103spundere. Acest material este emis de c\u0103tre un analist pentru care \u00ee\u0219i asum\u0103 r\u0103spunderea X-Trade Brokers Dom Maklerski SA, persoan\u0103 juridic\u0103 supervizat\u0103 de KNF \u2013 Autoritatea de Supraveghere Financiara din Polonia.<\/p>\n

\"\"<\/a><\/p>\n