404 Not Found


nginx
{"id":1504,"date":"2020-03-16T14:53:13","date_gmt":"2020-03-16T14:53:13","guid":{"rendered":"http:\/\/www.pauzalabirou.ro\/?p=1504"},"modified":"2020-03-16T14:53:19","modified_gmt":"2020-03-16T14:53:19","slug":"document-ce-prevede-decretul-starii-de-urgenta","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.pauzalabirou.ro\/2020\/03\/16\/document-ce-prevede-decretul-starii-de-urgenta\/","title":{"rendered":"DOCUMENT Ce prevede decretul st\u0103rii de urgen\u021b\u0103"},"content":{"rendered":"

Decretul semnat ast\u0103zi de pre\u0219edintele Rom\u00e2niei prevede m\u0103surile pe care autorit\u0103\u021bile le vor lua pentru urm\u0103toarele 30 de zile. V\u0103 red\u0103m mai jos textul integral al decretului:<\/p>\n

Pre\u0219edintele Rom\u00e2niei decreteaz\u0103:<\/strong><\/p>\n

Art. 1.<\/strong>\u2013 Se instituie starea de urgen\u021b\u0103 pe \u00eentreg teritoriul Rom\u00e2niei, pe o durat\u0103 de 30 de zile.<\/p>\n

Art. 2.<\/strong> \u2013 Pentru prevenirea r\u0103sp\u00e2ndirii COVID-19 \u0219i realizarea managementului consecin\u021belor, raportat la evolu\u021bia situa\u021biei epidemiologice, pe durata st\u0103rii de urgen\u021b\u0103 este restr\u00e2ns exerci\u021biul urm\u0103toarelor drepturi, propor\u021bional cu gradul de realizare al criteriilor prev\u0103zute de art. 4 alin. (4):<\/p>\n

    \n
  1. libera circula\u021bie;<\/li>\n
  2. dreptul la via\u021b\u0103 intim\u0103, familial\u0103 \u0219i privat\u0103;<\/li>\n
  3. inviolabilitatea domiciliului;<\/li>\n
  4. dreptul la \u00eenv\u0103\u021b\u0103tur\u0103;<\/li>\n
  5. libertatea \u00eentrunirilor;<\/li>\n
  6. dreptul de proprietate privat\u0103;<\/li>\n
  7. dreptul la grev\u0103;<\/li>\n
  8. libertatea economic\u0103.<\/li>\n<\/ol>\n

    Art.3.<\/strong> \u2013 \u00cen scopul prev\u0103zut la art. 2 se stabilesc m\u0103surile de prim\u0103 urgen\u021b\u0103 cu aplicabilitate direct\u0103 \u0219i imediat\u0103 prev\u0103zute \u00een anexa nr. 1.<\/p>\n

    Art. 4<\/strong>. \u2013 (1) \u00cen scopul prev\u0103zut la art. 2 se stabilesc m\u0103surile de prim\u0103 urgen\u021b\u0103 cu aplicabilitate gradual\u0103, prev\u0103zute \u00een anexa nr. 2.<\/p>\n

    (2) M\u0103surile de prim\u0103 urgen\u021b\u0103 cu aplicabilitate gradual\u0103 prev\u0103zute la pct. 1-7 din anexa nr. 2 se dispun de ministrul afacerilor interne sau de \u00eenlocuitorul legal al acestuia, cu acordul prim-ministrului, prin ordonan\u021b\u0103 militar\u0103.<\/p>\n

    (3) M\u0103surile de prim\u0103 urgen\u021b\u0103 cu aplicabilitate gradual\u0103, prev\u0103zute la pct. 8 din anexa nr.2 se dispun de c\u0103tre Ministerul Afacerilor Interne, prin ordin al secretarului de stat, \u0219ef al Departamentului pentru Situa\u021bii de Urgen\u021b\u0103 sau \u00eenlocuitorul legal al acestuia.<\/p>\n

    (4) M\u0103surile de prim\u0103 urgen\u021b\u0103 cu aplicabilitate gradual\u0103 se dispun potrivit alin. (2) \u0219i (3) potrivit evalu\u0103rii realizate de Comitetul Na\u021bional pentru Situa\u021bii de Urgen\u021b\u0103, cu acordul prim-ministrului, pe baza urm\u0103toarelor criterii:<\/p>\n

      \n
    1. intensitatea transmiterii intracomunitare a COVID-19;<\/li>\n
    2. frecven\u021ba apari\u021biei unor focare \u00eentr-o zon\u0103 geografic\u0103;<\/li>\n
    3. num\u0103rul de pacien\u021bi critici raportat la capacitatea sistemului sanitar;<\/li>\n
    4. capacitatea \u0219i continuitatea asigur\u0103rii serviciilor sociale \u0219i de utilit\u0103\u021bi publice pentru popula\u021bie;<\/li>\n
    5. capacitatea autorit\u0103\u021bilor publice de a men\u021bine \u0219i asigura m\u0103suri de ordine \u0219i siguran\u021b\u0103 public\u0103;<\/li>\n
    6. m\u0103surile instituite de alte state cu impact asupra popula\u021biei sau situa\u021biei economice a Rom\u00e2niei;<\/li>\n
    7. capacitatea de asigurare a m\u0103surilor pentru punere \u00een carantin\u0103;<\/li>\n
    8. apari\u021bia altor situa\u021bii de urgen\u021b\u0103.<\/li>\n<\/ol>\n

      (5) Conducerea aplic\u0103rii m\u0103surilor stabilite prin ordonan\u021bele militare sau prin ordinul prev\u0103zut la alin.(3) revine Ministerului Afacerilor Interne.<\/p>\n

      Art. 5.<\/strong>\u2013 (1) Coordonarea integrat\u0103 a m\u0103surilor de r\u0103spuns cu caracter medical \u0219i de protec\u021bie civil\u0103 la situa\u021bia de urgen\u021b\u0103 generat\u0103 de COVID-19 se realizeaz\u0103 de c\u0103tre Ministerul Afacerilor Interne, prin Departamentul pentru Situa\u021bii de Urgen\u021b\u0103, \u00een colaborare cu Ministerul S\u0103n\u0103t\u0103\u021bii \u0219i cu celelalte institu\u021bii implicate \u00een conformitate cu prevederile Hot\u0103r\u00e2rii Guvernului nr. 557\/2016 privind managementul tipurilor de risc.<\/p>\n

      (2) M\u0103surile dispuse pentru prevenirea COVID-19 ca urmare a hot\u0103r\u00e2rilor Comitetului Na\u021bional pentru Situa\u021bii Speciale de Urgen\u021b\u0103 sunt aplicabile \u0219i se public\u0103 \u00een Monitorul Oficial al Rom\u00e2niei, Partea I.<\/p>\n

      Art. 6.<\/strong>\u2013 Conduc\u0103torii autorit\u0103\u021bilor publice, ai celorlalte persoane juridice, precum \u0219i persoanele fizice au obliga\u021bia s\u0103 respecte \u0219i s\u0103 aplice toate m\u0103surile stabilite prin prezentul decret \u0219i prin ordonan\u021bele emise de ministrul afacerilor interne.<\/p>\n

      Art. 7.\u2013<\/strong> Institu\u021biile sprijin\u0103 structurile Ministerului Afacerilor Interne, la solicitarea acestuia, \u00een \u00eendeplinirea misiunilor, conform legisla\u021biei \u00een vigoare.<\/p>\n

      Art. 8.<\/strong>\u2013 Prezentul decret se public\u0103 \u00een Monitorul Oficial al Rom\u00e2niei, Partea I \u0219i intr\u0103 \u00een vigoare la data public\u0103rii.<\/p>\n

      Art. 9.- <\/strong>Prezentul decret se transmite Parlamentului \u00een vederea exercit\u0103rii atribu\u021biei prev\u0103zute de art. 93 alin. (1) din Constitu\u021bie.<\/p>\n

      PRE\u0218EDINTELE ROM\u00c2NIEI<\/strong><\/p>\n

      KLAUS-WERNER IOHANNIS<\/strong>
      \n<\/strong><\/p>\n

      ANEXA nr. 1<\/strong><\/p>\n

      M\u0102SURI DE PRIM\u0102 URGEN\u021a\u0102 <\/strong><\/p>\n

      CU APLICABILITATE DIRECT\u0102<\/strong><\/p>\n

      Capitolul I \u2013 Domeniul ordine public\u0103<\/strong><\/p>\n

        \n
      1. Poli\u021bia Local\u0103 se subordoneaz\u0103 opera\u021bional Ministerului Afacerilor Interne.<\/li>\n
      2. Serviciile publice comunitare de eviden\u021b\u0103 a persoanelor se subordoneaz\u0103 opera\u021bional unit\u0103\u021bilor teritoriale de poli\u021bie, care stabilesc activit\u0103\u021bile de sprijin pe care acestea le execut\u0103.<\/li>\n
      3. Serviciile voluntare de pompieri (situa\u021bii de urgen\u021b\u0103) se subordoneaz\u0103 opera\u021bional unit\u0103\u021bilor teritoriale pentru situa\u021bii de urgen\u021b\u0103, care stabilesc responsabilit\u0103\u021bile \u0219i modul de ac\u021biune al acestora.<\/li>\n
      4. Serviciile publice de ambulan\u021b\u0103 se subordoneaz\u0103 opera\u021bional inspectoratelor pentru situa\u021bii de urgen\u021b\u0103.<\/li>\n
      5. (1) Ministerul Ap\u0103r\u0103rii Na\u021bionale sprijin\u0103, la cerere, Ministerul Afacerilor Interne pentru asigurarea pazei \u0219i protec\u021biei unor obiective\/zone, transportul de efective, materiale \u0219i tehnic\u0103 pentru \u00eendeplinirea misiunilor specifice, triaj epidemiologic, asisten\u021b\u0103 medical\u0103 \u0219i alte misiuni \u00een func\u021bie de evolu\u021bia situa\u021biei.<\/li>\n<\/ol>\n

        (2) Institu\u021biile din cadrul Sistemului na\u021bional de ordine public\u0103 \u0219i securitate na\u021bional\u0103 suplimenteaz\u0103, la nevoie, efectivele \u0219i tehnica pentru interven\u021bie, prev\u0103zute \u00een planuri, \u00een func\u021bie de evolu\u021bia situa\u021biei.<\/p>\n

          \n
        1. Institu\u021biile din cadrul Sistemului na\u021bional de ap\u0103rare, ordine public\u0103 \u0219i securitate na\u021bional\u0103 pot angaja f\u0103r\u0103 concurs, la nevoie, pe durat\u0103 determinat\u0103 de 6 luni, personal din surs\u0103 extern\u0103 sau cadre care au trecut \u00een rezerv\u0103, c\u0103rora le-au \u00eencetat raporturile de serviciu.<\/li>\n
        2. Pentru ca efectivele institu\u021biilor din cadrul Sistemului na\u021bional de ap\u0103rare, ordine public\u0103 \u0219i securitate na\u021bional\u0103 s\u0103 fie mereu la dispozi\u021bie \u00een scopul interven\u021biei \u00een cazuri reale generate de pandemia de COVID-19, pe perioada st\u0103rii de urgen\u021b\u0103, se suspend\u0103 exerci\u021biile, simul\u0103rile, aplica\u021biile \u0219i orice alte activit\u0103\u021bi care pot interfera cu m\u0103surile luate de autorit\u0103\u021bile competente destinate prevenirii \u0219i combaterii r\u0103sp\u00e2ndirii infec\u021biilor cu COVID-19, cu excep\u021bia celor cu caracter militar desf\u0103\u0219urate \u00een poligoanele de instruc\u021bie.<\/li>\n<\/ol>\n

          Capitolul II \u2013 Domeniul economic<\/strong><\/p>\n

            \n
          1. Guvernul poate adopta m\u0103suri de sus\u021binere a operatorilor economici din domeniile afectate de COVID-19.<\/li>\n
          2. Pentru combaterea r\u0103sp\u00e2ndirii infec\u021biilor cu COVID-19, autorit\u0103\u021bile publice centrale pot rechizi\u021biona unit\u0103\u021bi de produc\u021bie materiale \u0219i echipamente necesare combaterii acestei epidemii.<\/li>\n
          3. Autorit\u0103\u021bile publice centrale precum \u0219i entit\u0103\u021bile juridice \u00een care statul este ac\u021bionar majoritar, pot achizi\u021biona \u00een mod direct materiale \u0219i echipamente necesare combaterii acestei epidemii.<\/li>\n
          4. Beneficiarii fondurilor europene afecta\u021bi de adoptarea m\u0103surilor de urgen\u021b\u0103 prev\u0103zute \u00een prezentul decret pot decide, \u00eempreun\u0103 cu autorit\u0103\u021bile de management\/organismele intermediare, s\u0103 suspende contractele de finan\u021bare \u00eencheiate conform legii.<\/li>\n
          5. Ministerul Economiei, Energiei \u0219i Mediului de Afaceri elibereaz\u0103, la cerere, operatorilor economici a c\u0103ror activitate este afectat\u0103 \u00een contextul COVID-19, certificate de situa\u021bie de urgen\u021b\u0103 \u00een baza documentelor justificative.<\/li>\n
          6. Se vor dispune m\u0103suri pentru asigurarea continuit\u0103\u021bii \u00een aprovizionare, respectiv extrac\u021bie, produc\u021bie, procesare, transport, distribu\u021bie, furnizare, mentenan\u021b\u0103 \u00eentre\u021binere \u0219i repara\u021bii a resurselor \u0219i materiilor prime \u0219i\/sau semiprocesate necesare func\u021bion\u0103rii corespunz\u0103toare a sistemului energetic na\u021bional, precum \u0219i asigurarea continuit\u0103\u021bii func\u021bion\u0103rii acestuia \u0219i a tuturor serviciilor de utilitate public\u0103.<\/li>\n
          7. Se men\u021bine valabilitatea documentelor eliberate de autorit\u0103\u021bile publice care expir\u0103 pe perioada st\u0103rii de urgen\u021b\u0103.<\/li>\n
          8. Pe perioada st\u0103rii de urgen\u021b\u0103 se pot plafona pre\u021burile la medicamente \u0219i aparatur\u0103 medical\u0103, la alimentele de strict\u0103 necesitate \u0219i la serviciile de utilitate public\u0103 (energie electric\u0103 \u0219i termic\u0103, gaze, alimentare cu ap\u0103, salubritate, carburan\u021bi etc.), \u00een limita pre\u021bului mediu din ultimele 3 luni \u00eenaintea declar\u0103rii st\u0103rii de urgen\u021b\u0103.<\/li>\n<\/ol>\n

            Capitolul III \u2013 Domeniul s\u0103n\u0103t\u0103\u021bii<\/strong><\/p>\n

              \n
            1. \u00cen structurile Ministerului Afacerilor Interne, \u00een unit\u0103\u021bile sanitare \u0219i \u00een serviciile de asisten\u021b\u0103 social\u0103 se poate angaja f\u0103r\u0103 concurs, la nevoie, pe durat\u0103 determinat\u0103 de 6 luni, personal contractual medical, personal auxiliar, farmaci\u0219ti, personal de laborator \u0219i alte categorii de personal contractual necesare.<\/li>\n
            2. Prelungirea aplicabilit\u0103\u021bii actelor normative, cu valabilitate p\u00e2n\u0103 la data de 31 martie 2020, privind acordarea serviciilor medicale \u0219i medicamentelor \u00een cadrul sistemului de asigur\u0103ri sociale de s\u0103n\u0103tate, programe na\u021bionale de s\u0103n\u0103tate \u2013 preventive \u0219i curative, pe perioada st\u0103rii de urgen\u021b\u0103, cu modificarea prevederilor, \u00een caz de necesitate, dup\u0103 cum urmeaz\u0103:<\/li>\n<\/ol>\n

              a) serviciile medicale pentru tratarea cazurilor COVID-19 \u0219i complica\u021biile acestora se acord\u0103 tuturor persoanelor aflate pe teritoriul Rom\u00e2niei \u0219i se suport\u0103 din bugetul Fondului Na\u021bional Unic de Asigur\u0103ri Sociale de S\u0103n\u0103tate (FNUASS);<\/p>\n

              b) serviciile medicale \u0219i medicamentele pot fi acordate \u0219i validate \u0219i f\u0103r\u0103 semnarea cu cardul na\u021bional de asigur\u0103ri sociale de s\u0103n\u0103tate \u0219i f\u0103r\u0103 termen de raportare \u00een 3 zile lucr\u0103toare de la data acord\u0103rii serviciilor;<\/p>\n

              c) decontarea pentru unit\u0103\u021bile sanitare cu paturi aflate \u00een rela\u021bie contractual\u0103 cu casele de asigur\u0103ri de s\u0103n\u0103tate, a sumelor contractate \u0219i decontate din bugetul Fondului Na\u021bional Unic de Asigur\u0103ri Sociale de S\u0103n\u0103tate sau bugetul Ministerului S\u0103n\u0103t\u0103\u021bii, indiferent de num\u0103rul de cazuri realizate sau dup\u0103 caz la nivelul activit\u0103\u021bii efectiv realizate \u00een condi\u021biile \u00een care acesta dep\u0103\u0219e\u0219te nivelul contractat;<\/p>\n

              d) decontarea serviciilor medicale \u00een unit\u0103\u021bile sanitare din asisten\u021ba medical\u0103 primar\u0103 \u0219i ambulatoriul de specialitate clinic la nivelul activit\u0103\u021bii efectiv realizate, cu maximum 8 consulta\u021bii\/or\u0103;<\/p>\n

              e) prescrierea de medicamente de c\u0103tre medicii de familie, inclusiv a medicamentelor restric\u021bionate din Lista de medicamente, aprobat\u0103 prin Hot\u0103r\u00e2rea Guvernului nr. 720\/2008, pentru pacien\u021bii cronici.<\/p>\n

                \n
              1. \u00cen cazul achizi\u021biei de medicamente de c\u0103tre unit\u0103\u021bile sanitare pentru tratarea pacien\u021bilor cu COVID-19, pre\u021burile medicamentelor pot dep\u0103\u0219i pre\u021burile maximale aprobate de Ministerul S\u0103n\u0103t\u0103\u021bii.<\/li>\n
              2. Pe perioada st\u0103rii de urgen\u021b\u0103, pentru ne\u00eendeplinirea atribu\u021biilor de serviciu, pot fi suspenda\u021bi din func\u021biile de conducere conduc\u0103torii unit\u0103\u021bilor sanitare, direc\u021biilor de s\u0103n\u0103tate public\u0103, caselor de asigur\u0103ri de s\u0103n\u0103tate, serviciilor de ambulan\u021b\u0103, precum \u0219i autorit\u0103\u021bilor \u0219i institu\u021biilor publice centrale \u0219i locale cu atribu\u021bii \u00een domeniul asisten\u021bei \u0219i protec\u021biei sociale, indiferent de statutul lor. Nu este necesar ca persoanele desemnate s\u0103 exercite temporar aceste func\u021bii s\u0103 fie func\u021bionari publici.<\/li>\n
              3. Pe perioada st\u0103rii de urgen\u021b\u0103 se pot realiza transferuri \u00eentre bugetele Ministerului S\u0103n\u0103t\u0103\u021bii \u0219i Fondul Na\u021bional Unic de Asigur\u0103ri Sociale de S\u0103n\u0103tate (\u00een ambele sensuri) precum \u0219i \u00eentre diferitele linii de buget ale Ministerului S\u0103n\u0103t\u0103\u021bii sau Fondul Na\u021bional Unic de Asigur\u0103ri Sociale de S\u0103n\u0103tate \u00een func\u021bie de necesit\u0103\u021bi.<\/li>\n
              4. Influen\u021bele financiare determinate de cre\u0219terile salariale pentru personalul medical \u0219i nemedical din unit\u0103\u021bile sanitare publice \u0219i cele care au ca asociat unic unit\u0103\u021bile administrativ teritoriale se suport\u0103 din bugetul Fondului Na\u021bional Unic de Asigur\u0103ri Sociale de S\u0103n\u0103tate \u2013 Titlul VI \u2013 Transferuri \u00eentre unit\u0103\u021bi ale administra\u021biei publice.<\/li>\n
              5. Valoarea procentului aferent contribu\u021biei clawback pentru trimestrul I al anului 2020 se plafoneaz\u0103 la valoarea trimestrului IV al anului 2019.<\/li>\n
              6. Pentru serviciile medicale, medicamente, investiga\u021bii paraclinice acordate \u00een perioada st\u0103rii de urgen\u021b\u0103, sumele angajate nu vor fi limitate la cele aprobate pentru trimestrul I al anului 2020.<\/li>\n
              7. Decontarea concediilor medicale acordate persoanelor aflate \u00een carantin\u0103 pentru COVID-19 va fi realizat\u0103 cu prioritate prin asigurarea de sume suplimentare \u00een bugetul FNUASS la nivelul necesar.<\/li>\n
              8. Pe perioada st\u0103rii de urgen\u021b\u0103, modific\u0103rile de structur\u0103 din cadrul unit\u0103\u021bilor sanitare se vor aviza de c\u0103tre direc\u021biile de s\u0103n\u0103tate public\u0103 locale \u00een func\u021bie de necesita\u021bi.<\/li>\n
              9. Pe perioada st\u0103rii de urgen\u021b\u0103, prin ordin al ministrului s\u0103n\u0103t\u0103\u021bii se pot introduce noi programe de s\u0103n\u0103tate \u0219i servicii medicale destinate prevenirii \u0219i combaterii COVID-19.<\/li>\n
              10. Se autorizeaz\u0103 prescrip\u021biile de tratamente \u201eoff \u2013 label\u201d \u00een cazul pacien\u021bilor infecta\u021bi cu virusul SARS-CoV-2, dup\u0103 ce aceste tratamente sunt avizate de c\u0103tre comisia de politic\u0103 a medicamentului din cadrul unit\u0103\u021bii sanitare respective.<\/li>\n
              11. (1) Asigurarea sumelor necesare \u00een bugetul Ministerului S\u0103n\u0103t\u0103\u021bii pentru achizi\u021bionarea de c\u0103tre direc\u021biile de s\u0103n\u0103tate public\u0103 de materiale necesare \u00een perioada pandemiei se realizeaz\u0103 prin transferuri de la Ministerul S\u0103n\u0103t\u0103\u021bii, urm\u00e2nd ca achizi\u021bia s\u0103 se realizeze de c\u0103tre direc\u021biile de s\u0103n\u0103tate public\u0103 prin procedur\u0103 de achizi\u021bie direct\u0103.<\/li>\n<\/ol>\n

                (2) Asigurarea sumelor necesare \u00een bugetul Ministerului S\u0103n\u0103t\u0103\u021bii pentru achizi\u021bionarea de c\u0103tre unit\u0103\u021bile sanitare de materiale \u0219i medicamente necesare \u00een perioada pandemiei serealizeaz\u0103 prin transferuri de la Ministerul S\u0103n\u0103t\u0103\u021bii, urm\u00e2nd ca achizi\u021bia s\u0103 se realizeze de c\u0103tre unit\u0103\u021bile sanitare prin procedur\u0103 de achizi\u021bie direct\u0103.<\/p>\n

                (3) Ministerele cu sistem de s\u0103n\u0103tate propriu pot face achizi\u021bii directe pentru unit\u0103\u021bile sanitare proprii at\u00e2t din bugetele ministerelor de resort c\u00e2t si din cele ale unit\u0103\u021bilor sanitare.<\/p>\n

                  \n
                1. (1) Prin ordin al ministrului s\u0103n\u0103t\u0103\u021bii se stabilesc m\u0103surile de sprijinire a persoanelor izolate la domiciliu, ca urmare a m\u0103surilor de limitare a r\u0103sp\u00e2ndirii COVID-19.<\/li>\n<\/ol>\n

                  (2) M\u0103surile de sprijin se pun \u00een aplicare de autorit\u0103\u021bile administra\u021biei publice locale.<\/p>\n

                  (3) Cheltuielile necesare se asigur\u0103 prin transfer \u00eentre bugetul de stat, prin bugetul Ministerului S\u0103n\u0103t\u0103\u021bii, \u0219i bugetele locale.<\/p>\n

                  Capitolul IV \u2013 Domeniul muncii \u0219i protec\u021biei sociale<\/strong><\/p>\n

                  Art. 30 \u2013 <\/strong>Guvernul poate sprijini angajatorii \u0219i angaja\u021bii afecta\u021bi de efectele crizei COVID-19, prin derog\u0103ri de la prevederile legale \u00een vigoare.<\/p>\n

                  Art. 31 \u2013<\/strong> Prin ordin al ministrului muncii \u0219i protec\u021biei sociale se stabilesc m\u0103suri de protec\u021bie social\u0103 pentru angaja\u021bi \u0219i familiile acestora din sectoarele economice a c\u0103ror activitate este afectat\u0103 sau oprit\u0103 total sau par\u021bial prin decizii ale autorit\u0103\u021bilor publice, pe perioada st\u0103rii de urgen\u021b\u0103.<\/p>\n

                  Art. 32 \u2013<\/strong> (1) Pe perioada st\u0103rii de urgen\u021b\u0103, prevederile Legii nr. 19\/2020 privind acordarea unor zile libere p\u0103rin\u021bilor pentru supravegherea copiilor, \u00een situa\u021bia \u00eenchiderii temporare a unit\u0103\u021bilor de \u00eenv\u0103\u021b\u0103m\u00e2nt, nu se aplic\u0103 angaja\u021bilor sistemului na\u021bional de ap\u0103rare, angaja\u021bilor din penitenciare, personalului din unit\u0103\u021bile sanitare publice \u0219i altor categorii stabilite prin ordin al ministrului afacerilor interne, al ministrului economiei \u0219i al ministrului transporturilor, dup\u0103 caz.<\/p>\n

                  (2) Personalul prev\u0103zut la alin. (1) are dreptul la o majorare a salariului \u00een cuantumul prev\u0103zut la art. 3 alin. (1) din Legea nr. 19\/2020, \u00een situa\u021bia \u00een care cel\u0103lalt p\u0103rinte nu beneficiaz\u0103 de drepturile reglementate \u00een aceast\u0103 lege.<\/p>\n

                  Art. 33 \u2013<\/strong> Institu\u021biile \u0219i autorit\u0103\u021bile publice centrale \u0219i locale, autorit\u0103\u021bile administrative autonome, regiile autonome, societ\u0103\u021bile \u0219i companiile na\u021bionale \u0219i societ\u0103\u021bile la care statul ori o unitate administrativ- teritorial\u0103 este ac\u021bionar unic sau majoritar, societ\u0103\u021bile cu capital privat, introduc, acolo unde este posibil, pe perioada st\u0103rii de urgen\u021b\u0103, munca la domiciliu sau \u00een regim de telemunc\u0103, prin act unilateral al angajatorului.<\/p>\n

                  Art. 34 \u2013<\/strong> Pe durata st\u0103rii de urgen\u021b\u0103, are loc suspendarea efectu\u0103rii controalelor la angajatori, de c\u0103tre Inspectoratele Teritoriale de Munc\u0103, cu excep\u021bia controalelor dispuse de c\u0103tre Ministrul Muncii \u0219i Protec\u021biei Sociale, a celor dispuse de Inspec\u021bia Muncii pentru punerea \u00een aplicare a hot\u0103r\u00e2rilor Comitetului Na\u021bional pentru Situa\u021bii Speciale de Urgen\u021b\u0103, a celor necesare pentru a da curs sesiz\u0103rilor prin care se reclam\u0103 s\u0103v\u00e2r\u0219irea unor fapte cu un grad ridicat de pericol social \u0219i pentru cercetarea accidentelor de munc\u0103.<\/p>\n

                  Art. 35 \u2013<\/strong> Se men\u021bine valabilitatea contractelor colective de munc\u0103 \u0219i a acordurilor colective pe perioada st\u0103rii de urgen\u021b\u0103.<\/p>\n

                  Art. 36 \u2013<\/strong> Pe perioada st\u0103rii de urgen\u021b\u0103 se interzice declararea, declan\u0219area sau desf\u0103\u0219urarea conflictelor colective de munc\u0103 \u00een unit\u0103\u021bile sistemului energetic na\u021bional, din unit\u0103\u021bile operative de la sectoarele nucleare, din unit\u0103\u021bile cu foc continuu, din unit\u0103\u021bile sanitare \u0219i de asisten\u021b\u0103 social\u0103, de telecomunica\u021bii, ale radioului \u0219i televiziunii publice, din transporturile pe c\u0103ile ferate, din unit\u0103\u021bile care asigur\u0103 transportul \u00een comun \u0219i salubrizarea localit\u0103\u021bilor, precum \u0219i aprovizionarea popula\u021biei cu gaze, energie electric\u0103, c\u0103ldur\u0103 \u0219i ap\u0103.<\/p>\n

                  Art. 37 \u2013<\/strong> Prin excep\u021bie de la prevederile Ordonan\u021bei de urgen\u021b\u0103 a Guvernului nr. 111\/2010 privind concediul \u0219i indemniza\u021bia lunar\u0103 pentru cre\u0219terea copiilor, persoana \u00eendrept\u0103\u021bit\u0103 \u00ee\u0219i p\u0103streaz\u0103 stimulentul de inser\u021bie, \u00een situa\u021bia pierderii locului de munc\u0103 ca urmare a efectelor epidemiei COVID-19.<\/p>\n

                  Art. 38 \u2013<\/strong> Cererile pentru acordarea beneficiilor \u0219i presta\u021biilor sociale pot fi depuse inclusiv pe cale electronic\u0103.<\/p>\n

                  Art. 39 \u2013<\/strong> Certificatele de \u00eencadrare a copilului \u00eentr-un grad de handicap \u0219i atestatele de asistent maternal eliberate de comisia pentru protec\u021bia copilului, precum \u0219i certificatele de \u00eencadrare \u00een grad \u0219i tip de handicap eliberate de comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap a c\u0103ror valabilitate expir\u0103 \u00een perioada de urgen\u021b\u0103 declarat\u0103, \u00ee\u0219i prelungesc valabilitatea p\u00e2n\u0103 la \u00eencetarea st\u0103rii de urgen\u021b\u0103.<\/p>\n

                  Art. 40 \u2013<\/strong> Certificatele de acreditare a furnizorilor de servicii sociale \u0219i licen\u021bele serviciilor sociale, provizorii \u0219i de func\u021bionare, a c\u0103ror valabilitate expir\u0103 \u00een perioada de urgen\u021b\u0103 declarat\u0103, \u00ee\u0219i prelungesc valabilitatea p\u00e2n\u0103 la \u00eencetarea st\u0103rii de urgen\u021b\u0103.<\/p>\n

                  Capitolul V \u2013 Domeniul justi\u021bie<\/strong><\/p>\n

                  Art. 41 \u2013 <\/strong>Prescrip\u021biile \u0219i termenele de dec\u0103dere de orice fel nu \u00eencep s\u0103 curg\u0103, iar, dac\u0103 au \u00eenceput s\u0103 curg\u0103, se suspend\u0103 pe toat\u0103 durata st\u0103rii de urgen\u021b\u0103 instituite potrivit prezentului decret, dispozi\u021biile art. 2532 pct. 9 teza a II \u2013 a din Legea nr. 287\/2009 privind Codul civil sau alte dispozi\u021bii legale contrare nefiind aplicabile.<\/p>\n

                  Art. 42 \u2013<\/strong> (1) Pe durata st\u0103rii de urgen\u021b\u0103, activitatea de judecat\u0103 continu\u0103 \u00een cauzele de urgen\u021b\u0103 deosebit\u0103. Lista acestor cauze se stabile\u0219te de colegiul de conducere al \u00cenaltei Cur\u021bi de Casa\u021bie \u0219i Justi\u021bie pentru cauzele de competen\u021ba acesteia \u0219i, respectiv, de colegiile de conducere ale cur\u021bilor de apel pentru cauzele de competen\u021ba lor \u0219i pentru cauzele de competen\u021ba instan\u021belor care func\u021bioneaz\u0103 \u00een circumscrip\u021bia lor teritorial\u0103, put\u00e2nd fi, dup\u0103 \u00eemprejur\u0103ri, actualizat\u0103. Consiliul Superior al Magistraturii d\u0103 \u00eendrum\u0103ri, \u00een vederea asigur\u0103rii unei practici unitare, colegiilor de conducere ale instan\u021belor men\u021bionate cu privire la modul de stabilire a cauzelor care se judec\u0103 pe durata st\u0103rii de urgen\u021b\u0103.<\/p>\n

                  (2) Pe durata st\u0103rii de urgen\u021b\u0103, pentru judecarea proceselor prev\u0103zute la alin. (1), instan\u021bele judec\u0103tore\u0219ti, \u021bin\u00e2nd seama de \u00eemprejur\u0103ri, pot fixa termene scurte, inclusiv de la o zi la alta sau chiar \u00een aceea\u0219i zi.<\/p>\n

                  (3) \u00cen procesele prev\u0103zute la alin. (1), c\u00e2nd este posibil, instan\u021bele judec\u0103tore\u0219ti dispun m\u0103surile necesare pentru desf\u0103\u0219urarea \u0219edin\u021bei de judecat\u0103 prin videoconferin\u021b\u0103 \u0219i procedeaz\u0103 la comunicarea actelor de procedur\u0103 prin telefax, po\u0219t\u0103 electronic\u0103 sau prin alte mijloace ce asigur\u0103 transmiterea textului actului \u0219i confirmarea primirii acestuia.<\/p>\n

                  (4) Am\u00e2narea judec\u0103rii cauzelor prev\u0103zute la alin. (1) poate fi dispus\u0103 la cerere, \u00een situa\u021bia \u00een care partea interesat\u0103 se afl\u0103 \u00een izolare la domiciliu, \u00een carantin\u0103 sau spitalizat\u0103 \u00een contextul pandemiei de COVID-19. C\u00e2nd instan\u021ba respinge cererea de am\u00e2nare a judec\u0103\u021bii \u00een considerarea necesit\u0103\u021bii de a solu\u021biona cauza \u00een contextul instituirii prezentei st\u0103ri de urgen\u021b\u0103, va am\u00e2na, la cererea p\u0103r\u021bii sau din oficiu, pronun\u021barea \u00een vederea depunerii de concluzii scrise.<\/p>\n

                  (5) Activitatea de executare silit\u0103 continu\u0103 numai \u00een cazurile \u00een care este posibil\u0103 respectarea regulilor de disciplin\u0103 sanitar\u0103 stabilite prin hot\u0103r\u00e2rile Comitetului Na\u021bional privind Situa\u021biile Speciale de Urgen\u021b\u0103, \u00een scopul ocrotirii drepturilor la via\u021b\u0103 \u0219i la integritate fizic\u0103 ale participan\u021bilor la executarea silit\u0103.<\/p>\n

                  (6) \u00cen temeiul prezentului decret, judecarea proceselor civile, altele dec\u00e2t cele prev\u0103zute la alin. (1) se suspend\u0103 de plin drept pe durata st\u0103rii de urgen\u021b\u0103 instituite prin acesta, f\u0103r\u0103 a fi necesar\u0103 efectuarea vreunui act de procedur\u0103 \u00een acest scop.<\/p>\n

                  (7) Termenele de exercitare a c\u0103ilor de atac \u00een cauzele prev\u0103zute la alin. (6), aflate \u00een curs la data instituirii prezentei st\u0103ri de urgen\u021b\u0103, se \u00eentrerup, urm\u00e2nd a curge noi termene, de aceea\u0219i durat\u0103, de la data \u00eencet\u0103rii st\u0103rii de urgen\u021b\u0103. \u00cen cauzele prev\u0103zute la alin. (6) \u00een care au fost declarate c\u0103i de atac p\u00e2n\u0103 la data emiterii prezentului decret, dosarele se \u00eenainteaz\u0103 instan\u021bei competente dup\u0103 \u00eencetarea st\u0103rii de urgen\u021b\u0103.<\/p>\n

                  (8) Dup\u0103 \u00eencetarea st\u0103rii de urgen\u021b\u0103, judecarea proceselor prev\u0103zute la alin. (6) se reia din oficiu. \u00cen termen de 10 zile de la \u00eencetarea st\u0103rii de urgen\u021b\u0103, instan\u021ba de judecat\u0103 va lua m\u0103suri pentru fixarea termenelor de judecat\u0103 \u0219i citarea p\u0103r\u021bilor.<\/p>\n

                  Art. 43 \u2013<\/strong> (1) Activitatea de urm\u0103rire penal\u0103 \u0219i cea a judec\u0103torilor de drepturi \u0219i libert\u0103\u021bi se desf\u0103\u0219oar\u0103 numai cu privire la:<\/p>\n

                  a) cauzele \u00een care s-au dispus ori se propune luarea m\u0103surilor preventive ori a celor de protec\u021bie a victimelor \u0219i martorilor, cele privind aplicarea provizorie a m\u0103surilor de siguran\u021b\u0103 cu caracter medical, cele cu persoane v\u0103t\u0103mate minori;<\/p>\n

                  b) actele \u0219i m\u0103surile de urm\u0103rire penal\u0103 a c\u0103ror am\u00e2nare ar pune \u00een pericol ob\u021binerea probelor sau prinderea suspectului sau a inculpatului, precum \u0219i cele privind audierea anticipat\u0103;<\/p>\n

                  c) cauzele \u00een care urgen\u021ba se justific\u0103 prin scopul instituirii st\u0103rii de urgen\u021b\u0103 la nivel na\u021bional, alte cauze urgente apreciate ca atare de c\u0103tre procurorul care supravegheaz\u0103 sau efectueaz\u0103 urm\u0103rirea penal\u0103.<\/p>\n

                  (2) Procesele penale aflate \u00een curs pe rolul instan\u021belor de judecat\u0103, inclusiv cele aflate \u00een procedur\u0103 \u00een camera preliminar\u0103, se suspend\u0103 de drept pe durata st\u0103rii de urgen\u021b\u0103, cu excep\u021bia celor de la alin.(1) lit. c) apreciate ca atare de judec\u0103tor sau instan\u021ba de judecat\u0103, precum \u0219i a urm\u0103toarelor cauze: cele privind infrac\u021biunile flagrante, cele \u00een care au fost dispuse m\u0103suri preventive, cele referitoare la contesta\u021bii \u00eempotriva m\u0103surilor asiguratorii, cele privind cooperarea judiciar\u0103 interna\u021bional\u0103 \u00een materie penal\u0103, cele ce cuprind m\u0103suri de protec\u021bie a victimelor \u0219i a martorilor, cele privind aplicarea provizorie a m\u0103surilor de siguran\u021b\u0103 cu caracter medical, cele privind infrac\u021biuni contra securit\u0103\u021bii na\u021bionale, cele privind acte de terorism sau de sp\u0103lare a banilor;<\/p>\n

                  (3) \u00cen termen de 10 zile de la \u00eencetarea st\u0103rii de urgen\u021b\u0103, judec\u0103torul sau instan\u021ba de judecat\u0103 va lua m\u0103suri pentru fixarea termenelor de judecat\u0103 \u0219i efectuarea actelor de procedur\u0103;<\/p>\n

                  (4) Acordul de comunicare \u00een cauzele penale a actelor procedurale prin po\u0219t\u0103 electronic\u0103 se prezum\u0103, iar organele judiciare vor solicita, acolo unde este cazul, de urgen\u021b\u0103, telefonic indicarea adreselor de po\u0219t\u0103 electronic\u0103 pentru comunicarea respectivelor acte;<\/p>\n

                  (5) Termenele de comunicare a solu\u021biilor, de formulare \u0219i solu\u021bionare a pl\u00e2ngerilor, altele dec\u00e2t cele reglementate de alin. (1), se \u00eentrerup, urm\u00e2nd ca de la data \u00eencet\u0103rii st\u0103rii de urgen\u021b\u0103 s\u0103 \u00eenceap\u0103 s\u0103 curg\u0103 un nou termen, de aceea\u0219i durat\u0103. Termenele de exercitare a c\u0103ilor de atac \u00een cauzele penale, cu excep\u021bia celor judecate potrivit prezentului decret, se \u00eentrerup, urm\u00e2nd ca de la data \u00eencet\u0103rii st\u0103rii de urgen\u021b\u0103 s\u0103 \u00eenceap\u0103 s\u0103 curg\u0103 un nou termen, de aceea\u0219i durat\u0103. Fac excep\u021bie cele judecate potrivit prezentului decret.<\/s><\/p>\n

                  (6) Ascultarea persoanelor private de libertate se face prin videoconferin\u021b\u0103 la locul de de\u021binere sau \u00een spa\u021bii corespunz\u0103toare din punct de vedere sanitar, f\u0103r\u0103 a fi necesar acordul persoanei private de libertate .<\/p>\n

                  (7) Se suspend\u0103 de drept organizarea licita\u021biilor publice \u00een cadrul procedurilor de valorificare a bunurilor mobile indisponibilizate \u00een procesele penale.<\/p>\n

                  (8) Pe durata st\u0103rii de urgen\u021b\u0103, \u00een cauzele \u00een care nu se efectueaz\u0103 acte de urm\u0103rire penal\u0103 sau procesul penal este suspendat potrivit prezentului decret, prescrip\u021bia r\u0103spunderii penale se suspend\u0103.<\/p>\n

                  Art. 44 \u2013<\/strong> Pe durata st\u0103rii de urgen\u021b\u0103, prevederile art. 42 se aplic\u0103 \u00een mod corespunz\u0103tor \u0219i \u00een procedurile de competen\u021ba Inspec\u021biei Judiciare.<\/p>\n

                  Art. 45 \u2013<\/strong> (1) Pe durata st\u0103rii de urgen\u021b\u0103, activitatea Oficiului Na\u021bional al Registrului Comer\u021bului \u0219i a oficiilor registrelor comer\u021bului de pe l\u00e2ng\u0103 tribunale continu\u0103 \u00een ceea ce prive\u0219te \u00eenregistrarea men\u021biunilor privind persoanele juridice \u0219i persoanele fizice \u00eenregistrate \u00een registrul comer\u021bului \u0219i se deruleaz\u0103 prin mijloace electronice, \u00een baza cererii de \u00eenregistrare a men\u021biunilor \u0219i a documentelor anexate la aceasta \u00een form\u0103 electronic\u0103, av\u00e2nd \u00eencorporat\u0103, ata\u0219at\u0103 sau logic asociat\u0103 semn\u0103tura electronic\u0103 extins\u0103.<\/p>\n

                  (2) Copiile de pe \u00eenregistr\u0103rile efectuate \u0219i de pe actele prezentate de solicitan\u021bi, informa\u021biile despre datele \u00eenregistrate \u0219i certificatele constatatoare se elibereaz\u0103 pe cale electronic\u0103.
                  \n(3) Activitatea de asisten\u021b\u0103 pentru efectuarea procedurilor necesare \u00eenregistr\u0103rii prin mijloace electronice \u00een registrul comer\u021bului, din cadrul oficiilor registrului comer\u021bului de pe l\u00e2ng\u0103 tribunale, precum \u0219i activitatea de publicare \u0219i de furnizare a Buletinului procedurilor de insolven\u021b\u0103 se realizeaz\u0103 prin mijloace electronice.<\/p>\n

                  Art. 46 \u2013<\/strong> \u00cen executarea pedepselor \u0219i a m\u0103surilor educative neprivative de libertate, executarea supravegherii prin prezentarea persoanei la serviciul de proba\u021biune, primirea vizitelor consilierului de proba\u021biune, precum \u0219i obliga\u021biile de a presta o munc\u0103 neremunerat\u0103 \u00een folosul comunit\u0103\u021bii, de a urma un curs de preg\u0103tire \u0219colar\u0103 ori de calificare profesional\u0103, de a frecventa unul sau mai multe programe de reintegrare social\u0103, respectiv prestarea unei munci neremunerate \u00een folosul comunit\u0103\u021bii rezultat\u0103 din \u00eenlocuirea amenzii penale se suspend\u0103 pe durata st\u0103rii de urgen\u021b\u0103. Pentru situa\u021biile \u00een care termenul de supraveghere, durata supravegherii sau durata m\u0103surii educative neprivative de libertate s-a \u00eemplinit \u00een timpul st\u0103rii de urgen\u021b\u0103, \u00een raportul final se face men\u021biune despre imposibilitatea obiectiv\u0103 de executare.<\/p>\n

                  Art. 47 \u2013<\/strong> (1) \u00cen executarea pedepselor \u0219i a m\u0103surilor privative de libertate, exercitarea dreptului de a primi vizite, exercitarea dreptului la vizit\u0103 intim\u0103, exercitarea dreptului de a primi bunuri prin sectorul vizit\u0103, c\u00e2t \u0219i recompensele const\u00e2nd \u00een permisiunea de ie\u0219ire din penitenciar se suspend\u0103.<\/p>\n

                  (2) Pentru men\u021binerea leg\u0103turii cu mediul suport se majoreaz\u0103 durata \u0219i num\u0103rul de convorbiri pentru persoanele condamnate aflate \u00een regimul de maxim\u0103 siguran\u021b\u0103, la maximum 45 minute pe zi, iar pentru persoanele condamnate aflate \u00een regim \u00eenchis, semideschis, deschis, regim provizoriu sau pentru cei care nu au regimul stabilit, la maximum 75 minute pe zi. Dreptul de\u021binu\u021bilor la convorbiri on-line, indiferent de situa\u021bia disciplinar\u0103 \u0219i periodicitatea leg\u0103turii cu familia, se suplimenteaz\u0103 corespunz\u0103tor num\u0103rului de vizite la care au dreptul conform regimului de executare.<\/p>\n

                  (3) Persoanele condamnate clasificate \u00een regimul semideschis \u0219i deschis pot executa pedeapsa \u00een camere de de\u021binere permanent \u00eenchise \u0219i asigurate.<\/p>\n

                  (4) Pentru minorii priva\u021bi de libertate care nu au un reprezentant legal, medicul curant al locului de de\u021binere ac\u021bioneaz\u0103 ca reprezentantul legal, exclusiv pentru acordarea asisten\u021bei medicale \u0219i a m\u0103surilor de preven\u021bie.<\/p>\n

                  (5) \u00cen completarea obliga\u021biilor prev\u0103zute \u00een Legea nr. 145\/2019 privind statutul poli\u021bi\u0219tilor de penitenciare,<\/strong> cu modific\u0103rile \u0219i complet\u0103rile ulterioare, poli\u021bistul de penitenciare este obligat s\u0103 participe la toate activit\u0103\u021bile desf\u0103\u0219urate \u00een conformitate cu dispozi\u021biile superiorilor, cu respectarea timpului legal de odihn\u0103, timpul lucrat suplimentar \u00een aceast\u0103 \u00eemprejurare fiind compensat exclusiv cu timp liber corespunz\u0103tor.<\/p>\n

                  (6) Pe perioada st\u0103rii de urgen\u021b\u0103, \u00een raport de necesit\u0103\u021bile \u0219i situa\u021bia operativ\u0103 existente la nivelul unit\u0103\u021bii penitenciare unde este \u00eencadrat sau al altei unit\u0103\u021bi din poli\u021bia penitenciar\u0103, poli\u021bistului de penitenciare i se pot modifica, f\u0103r\u0103 acordul s\u0103u, locul \u0219i\/sau felul muncii.<\/p>\n

                  Capitolul VI- Domeniul afaceri externe<\/strong><\/p>\n

                  Art. 48 \u2013 <\/strong>Pe perioada st\u0103rii de urgen\u021b\u0103, Ministerul Afacerilor Externe \u00eendepline\u0219te urm\u0103toarele atribu\u021bii:<\/p>\n

                  a) va men\u021bine func\u021biile \u0219i atribu\u021biile sale conform HG nr. 16\/2017 privind organizarea \u0219i func\u021bionarea MAE, cu modific\u0103rile \u0219i complet\u0103rile ulterioare \u0219i va asigura, prin misiunile diplomatice ale Rom\u00e2niei, reprezentarea Rom\u00e2niei \u00een cadrul tuturor reuniunilor care vor fi organizate pe durata men\u021binerii st\u0103rii de urgen\u021b\u0103 \u00een Rom\u00e2nia, \u00een special la nivelul Uniunii Europene, Consiliului Europei, NATO, ONU, indiferent de domeniul vizat de reuniune;<\/p>\n

                  b) va notifica Secretarului General al ONU \u0219i Secretarului General al Consiliului Europei m\u0103surile adoptate prin decretul de instituire a st\u0103rii de urgen\u021b\u0103 care au ca efect limitarea exerci\u021biului unor drepturi \u0219i libert\u0103\u021bi fundamentale, \u00een conformitate cu obliga\u021biile interna\u021bionale ce revin Rom\u00e2niei;<\/p>\n

                  c) va asigura comunicarea exclusiv\u0103 cu misiunile diplomatice \u0219i oficiile consulare acreditate \u00een Rom\u00e2nia, precum \u0219i cu reprezentan\u021bele\/birourile organiza\u021biilor interna\u021bionale din Rom\u00e2nia, sens \u00een care autorit\u0103\u021bile competente vor furniza toate informa\u021biile necesare;<\/p>\n

                  d) va asigura respectarea normelor dreptului interna\u021bional relevante \u00een contextul aplic\u0103rii dispozi\u021biilor prezentului decret \u00een situa\u021bia \u00een care membrii misiunilor diplomatice\/oficiilor consulare\/ reprezentan\u021belor\/ birourilor organiza\u021biilor interna\u021bionale vor fi testa\u021bi pozitiv cu COVID-19;<\/p>\n

                  e) va men\u021bine comunicarea cu misiunile diplomatice \u0219i oficiile consulare ale Rom\u00e2niei \u00een str\u0103in\u0103tate pentru transmiterea oric\u0103ror instruc\u021biuni \u0219i inform\u0103ri necesare \u00een contextul aplic\u0103rii prezentului decret, sens \u00een care autorit\u0103\u021bile competente vor furniza MAE informa\u021biile necesare;<\/p>\n

                  f) va dispune m\u0103surile necesare \u00een condi\u021biile \u00een care membrii misiunilor diplomatice \u0219i oficiilor consulare ale Rom\u00e2niei vor intra \u00een auto-izolare sau carantin\u0103 conform legii din statele de re\u0219edin\u021b\u0103 \u00een cazul test\u0103rii pozitive cu COVID-19 a unuia sau a unor membrii ai misiunilor diplomatice\/oficiilor consulare ale Rom\u00e2niei (inclusiv membrii de familie), inclusiv din perspectiva asigur\u0103rii continuit\u0103\u021bii drepturilor acestora (salariale sau de orice alt\u0103 natur\u0103).<\/p>\n

                  Capitolul VII \u2013 Alte m\u0103suri<\/strong><\/p>\n

                  Art. 49 \u2013 <\/strong>Pe duratast\u0103rii de urgen\u021b\u0103,cursurile din toate unit\u0103\u021bile \u0219i institu\u021biile de \u00eenv\u0103\u021b\u0103m\u00e2ntse suspend\u0103.<\/p>\n

                  Art. 50 \u2013 <\/strong>Pe durata st\u0103rii de urgen\u021b\u0103, autorit\u0103\u021bile administra\u021biei publice centrale \u0219i locale vor lua m\u0103suri pentru organizarea activit\u0103\u021bii astfel \u00eenc\u00e2t s\u0103 fie evitat, pe c\u00e2t posibil, contactul direct \u00eentre persoane, inclusiv prin utilizarea mijloacelor electronice de comunicare.<\/p>\n

                  Art. 51 \u2013<\/strong> (1) Autorit\u0103\u021bile \u0219i institu\u021biile publice stabilesc m\u0103surile care se impun pentru asigurarea desf\u0103\u0219ur\u0103rii optime a activit\u0103\u021bii, cu respectarea regulilor de disciplin\u0103 sanitar\u0103 stabilite de autorit\u0103\u021bile cu atribu\u021bii \u00een domeniu, inclusiv prin hot\u0103r\u00e2rile Comitetului Na\u021bional privind Situa\u021biile Speciale de Urgen\u021b\u0103, urm\u0103rind cu prioritate asigurarea preven\u021biei \u0219i reducerea riscului de \u00eemboln\u0103vire.<\/p>\n

                  (2) Dispozi\u021biile alin. (1) se aplic\u0103 \u0219i organelor de conducere ale profesiilor de avocat, notar public, executor judec\u0103toresc, precum \u0219i ale celorlalte profesii.<\/p>\n

                  (3) Organele de poli\u021bie, jandarmerie sau al\u021bi agen\u021bi ai for\u021bei publice, dup\u0103 caz, sunt obliga\u021bi s\u0103 sprijine \u00eendeplinirea prompt\u0103 \u0219i efectiv\u0103 a m\u0103surilor prev\u0103zute la alin.(1).<\/p>\n

                  Art. 52 \u2013 <\/strong>(1) La propunerea ministerelor \u0219i autorit\u0103\u021bilor publice locale, Ministerul Afacerilor Interne, prin Administra\u021bia Na\u021bional\u0103 a Rezervelor de Stat \u0219i Probleme Speciale, analizeaz\u0103 \u0219i face propuneri de folosire a unor resurse materiale \u0219i umane \u00een vederea sprijinirii popula\u021biei afectate, precum \u0219i satisfacerii cererilor de produse \u0219i servicii destinate nevoilor institu\u021biilor cu atribu\u021bii \u00een domeniul ap\u0103r\u0103rii, ordinii publice \u0219i securit\u0103\u021bii na\u021bionale, inclusiv prin scoaterea, \u00een condi\u021biile legii, a unor materiale din rezervele de stat sau de mobilizare.<\/p>\n

                  (2) \u00cen aplicarea alin. (1), autorit\u0103\u021bile \u00eemputernicite de lege preg\u0103tesc \u0219i efectueaz\u0103 rechizi\u021bii de bunuri \u0219i chemarea persoanelor fizice pentru prest\u0103ri de servicii \u00een interes public \u00een scopul rezolv\u0103rii problemelor materiale de orice natur\u0103 \u0219i asigurarea for\u021bei de munc\u0103.<\/p>\n

                  Art. 53 \u2013 <\/strong>\u00cen perioada st\u0103rii de urgen\u021b\u0103, drepturile prev\u0103zute la art. 35 alin. (2) \u2013 (8) din Ordonan\u021ba de urgen\u021b\u0103 a Guvernului nr. 114\/2018 privind instituirea unor m\u0103suri \u00een domeniul investi\u021biilor publice \u0219i a unor m\u0103suri fiscal-bugetare, modificarea \u0219i completarea unor acte normative \u0219i prorogarea unor termene, cu modific\u0103rile \u0219i complet\u0103rile ulterioare, se acord\u0103 f\u0103r\u0103 a se \u021bine cont de obligativitatea \u00eencadr\u0103rii \u00een limita de 3% prev\u0103zut\u0103 la alin. (4) \u0219i (5) ale aceluia\u0219i articol \u0219i f\u0103r\u0103 a \u021bine cont de plafonul maxim de ore anual stabilit la alin. (6) al aceluia\u0219i articol.<\/p>\n

                  Art. 54 \u2013 <\/strong>(1) Institu\u021biile \u0219i autorit\u0103\u021bile publice, precum \u0219i operatorii priva\u021bi contribuie la campania de informare public\u0103 privind m\u0103surile adoptate \u0219i activit\u0103\u021bile desf\u0103\u0219urate la nivel na\u021bional.<\/p>\n

                  (2) \u00cen situa\u021bia propag\u0103rii unor informa\u021bii false \u00een mass-media \u0219i \u00een mediul on-line cu privire la evolu\u021bia COVID-19 \u0219i la m\u0103surile de protec\u021bie \u0219i prevenire, institu\u021biile \u0219i autorit\u0103\u021bile publice \u00eentreprind m\u0103surile necesare pentru a informa \u00een mod corect \u0219i obiectiv popula\u021bia \u00een acest context.<\/p>\n

                  (3) Furnizorii de servicii de g\u0103zduire \u0219i furnizorii de con\u021binut sunt obliga\u021bi ca, la decizia motivat\u0103 a Autorit\u0103\u021bii Na\u021bionale pentru Administrare \u0219i Reglementare \u00een Comunica\u021bii, s\u0103 \u00eentrerup\u0103 imediat, cu informarea utilizatorilor, transmiterea \u00eentr-o re\u021bea de comunica\u021bii electronice ori stocarea con\u021binutului, prin eliminarea acestuia la surs\u0103, dac\u0103 prin con\u021binutul respectiv se promoveaz\u0103 \u0219tiri false cu privire la evolu\u021bia COVID-19 \u0219i la m\u0103surile de protec\u021bie \u0219i prevenire.<\/p>\n

                  (4) \u00cen situa\u021bia \u00een care eliminarea la surs\u0103 a con\u021binutului prev\u0103zut la alin. (3) nu este fezabil\u0103, furnizorii de re\u021bele de comunica\u021bii electronice destinate publicului sunt obliga\u021bi ca, la decizia motivat\u0103 a Autorit\u0103\u021bii Na\u021bionale pentru Administrare \u0219i Reglementare \u00een Comunica\u021bii, s\u0103 blocheze, imediat, accesul la respectivul con\u021binut \u0219i s\u0103 informeze utilizatorii.<\/p>\n

                  (5) La decizia motivat\u0103 a Autorit\u0103\u021bii Na\u021bionale pentru Administrare \u0219i Reglementare \u00een Comunica\u021bii, furnizorii de re\u021bele de comunica\u021bii electronice destinate publicului au obliga\u021bia de a bloca imediat accesul utilizatorilor din Rom\u00e2nia la con\u021binutul care promoveaz\u0103 \u0219tiri false cu privire la evolu\u021bia COVID-19 \u0219i la m\u0103surile de protec\u021bie \u0219i prevenire \u0219i este transmis \u00eentr-o re\u021bea de comunica\u021bii electronice de c\u0103tre persoanele de la alin. (3) care nu se afl\u0103 sub jurisdic\u021bia legisla\u021biei na\u021bionale.<\/p>\n

                  Art. 55 \u2013 <\/strong>\u00cen perioada st\u0103rii de urgen\u021b\u0103 pot fi dep\u0103\u0219ite normele de dotare \u0219i consum prev\u0103zute de reglement\u0103rile \u00een vigoare, dac\u0103 aceast\u0103 dep\u0103\u0219ire se datoreaz\u0103 efectelor evolu\u021biei COVID-19 \u0219i m\u0103surilor de protec\u021bie \u0219i prevenire.<\/p>\n

                  Art. 56 \u2013 <\/strong>Pe perioada st\u0103rii de urgen\u021b\u0103, termenele legale stabilite pentru solu\u021bionarea solicit\u0103rilor formulate \u00een exercitarea liberului acces la informa\u021bii de interes public, precum \u0219i a peti\u021biilor se dubleaz\u0103.<\/p>\n

                  Art. 57 \u2013 <\/strong>Guvernul Rom\u00e2niei efectueaz\u0103, \u00een regim de urgen\u021b\u0103, rectificarea bugetar\u0103, \u00een vederea asigur\u0103rii resurselor financiare necesare.<\/p>\n

                  ANEXA nr. 2<\/strong><\/p>\n

                  M\u0102SURILE <\/strong>DE PRIM\u0102 URGEN\u021a\u0102 CU APLICABILITATE GRADUAL\u0102<\/strong><\/p>\n

                    \n
                  1. Izolarea \u0219i carantina persoanelor provenite din zonele de risc, precum \u0219i a celor care iau contact cu acestea; m\u0103suri de carantinare asupra unor cl\u0103diri, localit\u0103\u021bi sau zone geografice;<\/li>\n
                  2. \u00cenchiderea gradual\u0103 a punctelor de trecere a frontierei de stat;<\/li>\n
                  3. Limitarea sau interzicerea circula\u021biei vehiculelor sau a persoanelor \u00een\/spre anumite zone ori \u00eentre anumite ore, precum \u0219i ie\u0219irea din zonele respective;<\/li>\n
                  4. Interzicerea gradual\u0103 a circula\u021biei rutiere, feroviare, maritime, fluviale sau aeriene pe diferite rute \u0219i a metroului;<\/li>\n
                  5. \u00cenchiderea temporar\u0103 a unor restaurante, hoteluri, cafenele, cluburi, cazinouri, sedii ale asocia\u021biilor \u0219i ale altor localuri publice;<\/li>\n
                  6. Asigurarea pazei \u0219i protec\u021biei institu\u021bionale a sta\u021biilor de alimentare cu ap\u0103, energie, gaze, a operatorilor economici care de\u021bin capacit\u0103\u021bi de importan\u021b\u0103 strategic\u0103 la nivel na\u021bional;<\/li>\n
                  7. Identificarea \u0219i rechizi\u021bionarea de stocuri, capacit\u0103\u021bi de produc\u021bie \u0219i distribu\u021bie, de echipamente de protec\u021bie, dezinfectan\u021bi \u0219i medicamente utilizate\/utilizabile \u00een tratarea COVID-19;<\/li>\n
                  8. Limitarea activit\u0103\u021bii spitalelor publice la internarea \u0219i rezolvarea cazurilor urgente:<\/li>\n
                  9. urgen\u021be de ordin I \u2013 pacien\u021bi interna\u021bi prin Unit\u0103\u021bi de primiri urgen\u021be\/Compartimente de primiri urgen\u021be care \u00ee\u0219i pot pierde via\u021ba \u00een 24 de ore;<\/li>\n
                  10. urgen\u021be de ordin II \u2013 pacien\u021bi care trebuie trata\u021bi \u00een cadrul aceleia\u0219i intern\u0103ri (odat\u0103 diagnostica\u021bi nu pot fi externa\u021bi);<\/li>\n
                  11. pacien\u021bii infecta\u021bi cu virusul SARS-CoV-2, respectiv diagnostica\u021bi cu COVID-19.<\/li>\n<\/ol>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

                    Decretul semnat ast\u0103zi de pre\u0219edintele Rom\u00e2niei prevede m\u0103surile pe care<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":1505,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_jetpack_memberships_contains_paid_content":false,"footnotes":"","jetpack_publicize_message":"","jetpack_publicize_feature_enabled":true,"jetpack_social_post_already_shared":true,"jetpack_social_options":{"image_generator_settings":{"template":"highway","enabled":false}}},"categories":[41],"tags":[1256,1104,1255,557,1247,1253,1254],"jetpack_publicize_connections":[],"jetpack_sharing_enabled":true,"jetpack_featured_media_url":"https:\/\/www.pauzalabirou.ro\/wp-content\/uploads\/2020\/03\/iohannis-pag-18-bogdan-1024x683-1.jpg","jetpack_shortlink":"https:\/\/wp.me\/pboNaS-og","_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.pauzalabirou.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1504"}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.pauzalabirou.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.pauzalabirou.ro\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.pauzalabirou.ro\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.pauzalabirou.ro\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1504"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/www.pauzalabirou.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1504\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":1506,"href":"https:\/\/www.pauzalabirou.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1504\/revisions\/1506"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.pauzalabirou.ro\/wp-json\/wp\/v2\/media\/1505"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.pauzalabirou.ro\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1504"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.pauzalabirou.ro\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1504"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.pauzalabirou.ro\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1504"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}