Tu ce ai in vedere cand iei in considerare, sa renunti la actualul job pentru oferta noua primita
De-a lungul carierei, atunci cand te gasesti intr-o astfel de situatie, te confrunti cu anumite provocari, dubii, pentru a lua decizia corecta pentru tine, pentru ca aceasta decizie, poate avea un impact major, asupra parcursului tau profesional.
Esti la jobul actual si fie ca ai urmarit sau nu, posibilitatea unei promovari, se intampla sa apara o oferta din alta parte. Ce faci ? Ramai la actualul loc de munca, sau iti asumi riscul si faci o schimbare ?
Ce factori iei in considerare, in acest proces decizional ? Cum te mobilizezi fara a-ti afecta munca si responsabilitatile actuale ?
Esti in fata unei alternative, astfel ca trebuie sa constientizezi ce factori conteaza cel mai mult pentru tine, pentru a putea lua o decizie rationala si obiectiva, care sa nu te afecteze, ci sa-ti profite.
Ca punct de plecare, poti tine cont de urmatorii indicatori, pentru a-ti creiona o imagine de ansamblu:
Salariu
Pentru fiecare dintre noi, in viata profesionala, salariul/venitul este unul dintre factorii principali cand acceptam, sau renuntam la un loc de munca, astfel ca poti folosi salariul ca factor de comparatie, cand asezi in balanta, situatia actuala, cu oferta primita. Este o diferenta salariala majora intre cele doua optiuni ? Compara, atat valoarea actuala, cat si potentialul de crestere, in viitor. Daca nu este o diferenta majora, ia in considerare celelalte variable ale ecuatiei.
Beneficii
Companiile au inteles ca pe langa salarii este necesar sa adauge stimulente extra, pentru a fi atractivi, pe piata muncii, pentru candidati. Astfel, compara beneficiile oferite la actualul job, cu cele incluse in oferta noua. O asigurare/abonament medical, poate face diferenta, includerea membrilor de familie, de asemenea nu este de neglijat, bonusurile de performanta, cursuri de perfectionare si dezvoltare profesionala, pensie facultativa, posibilitatea de a lucra de acasa, etc. Ia in considerare toate aspectele.
Cultura organizationala
O data lamurite aspectele financiare, cultura organizationala are un impact, deloc de neglijat, in cadrul vietii profesionale. Atmosfera de la locul de munca si cultura companiei, impreuna cu relatiile cu cei din echipa cu care, momentan colaborezi, comparativ cu cei cu care poate vei colabora, pentru ca viata de zi cu zi, la munca isi lasa amprenta asupra ta, la fel de mult ca salariul si beneficiile. Cat de mult te motiveaza: proiectele, activitatea, atributiile tale curente si cat de mult, cele posible, daca decizi sa faci schimbarea? Care dintre cele doua, te implineste cel mai mult, din punct de vedere profesional?
Desigur, referitor la potentialul job, ai mai putine informatii, de pus in balanta, pentru ca anumite detalii nu le poti sti, pana cand nu incepi, efectiv, activitatea in sine, insa, poti face cateva verificari. La intalnirea, referitoare la oferta, analizeaza atmosfera din companie, daca este placuta sau stresanta, cei care lucreaza acolo, cat de uniti/entuziasti par etc.
Logistica
Cum arata birourile? Sunt un indicator foarte eficient, pentru a avea o concluzie privind grija fata de angajati, a companiei. Din ce in ce mai multe companii, fac eforturi, pentru ca birourile sa fie cat mai primitoare, pozitive, scaune confortabile, constientizand importanta acestui aspect, pentru productivitatea echipei.
Viziune pe termen lung
Este important in ce punct esti si care este obiectivul tau, pe termen scurt si lung. Cauti oportunitati de avansare in cariera, sau doresti sa-ti dezvolti un set de skill uri si sa profiti de oportunitatea de a invata? Iti doresti sa faci o diferenta, pe plan local, national, etc? Indiferent de obiectivele tale, alegerea cea mai buna este cea care te ajuta concret, sa ti le atingi.